George Russell patří k jedněm z nejtalentovanějších juniorských pilotů současnosti. Loni hned na první pokus vyhrál titul v GP3 a teď je na nejlepší cestě to samé zopakovat i ve formuli 2. Tam totiž od závodního víkendu v Rakousku vévodí průběžnému pořadí a svůj náskok na Landa Norrise stále navyšuje…
Jak obtížný byl tvůj přechod z GP3 do F2?
Myslím, že konkurence v F2 je v této sezóně extrémně vysoká. Co se týče aut, GP3 a F2 si jsou dost podobné. Řekl bych, že je to velmi přirozený krok ve všech aspektech, takže v tomto směru to byla lehká změna.
Pokračuješ u stáje ART, s kterou jsi závodil i minulý rok v GP3. Dokonce ti zůstal i stejný týmový kolega Jack Aitken. Spatřuješ v tom výhodu?
Myslím, že je to určitě výhoda ve smyslu osobní spolupráce. Znám inženýry i mechaniky a oni znají mě. Takže to byl velmi přirozený začátek roku. A mít stejného týmového kolegu Jacka Aitkena jako loni je dobré, protože máme zkušenosti z minulého roku a víme jak přispět k týmové práci.
Pro diváky se závody F2 vyznačují velkou atraktivitou, kdežto závody GP3 bývají poněkud nudné. Pociťuješ ten rozdíl i jako pilot?
Myslím, že závody F2 jsou o hodně více vzrušující hlavně proto, že je zde vysoké opotřebení pneumatik. Závody jsou také delší, takže je zde více příležitostí k tomu, aby se něco stalo. Popravdě, myslím, že F2 má nejzajímavější závody ze všech juniorských kategorií.
V minulých letech bylo pro nováčky obtížné vyhrát titul. Myslíš tedy, že debut s novými auty je pro tebe výhodou?
Nemyslím, že nové auto je nějakou výhodou, ale je spíše nevýhodou pro zkušené jezdce, kteří věděli, jak vyvíjet auto a jak z něj dostat maximum. Řekl bych, že z tohoto pohledu je to pro nováčka dobrý moment, neboť je to nestandardní situace.
Co si o nových autech myslíš? Je to dle tebe krok správným směrem?
Opravdu se mi nová auta líbí. Je pěkné je řídit. Myslím, že jsme potřebovali změnu. Předešlé vozy GP2 byly sedm let staré, takže je to dobrý krok správným směrem, který nás opět více přibližuje vozům F1.
Jako nováček se musíš potýkat i s novými tratěmi. V kalendáři formule 2 je letos celkem 5 tratí, na kterých jsi nikdy nezávodil. Jak ses na tuto situaci připravoval?
Ano, je poněkud obtížné přijít na trať, kde jsem nikdy předtím nezávodil: Bahrajn, Paul Ricard, Baku, Soči a Monako. Dívám se na co možná nejvíce videí, pracuji na simulátoru a pak dělám všechny přípravy, které se dělají před běžným závodním víkendem. V každém případě je to hodně práce.
Ve formuli 2 máš letos velkého soupeře v Lando Norrisovi. Oba jste velmi talentovaní britští pilot ze stejné generace. Myslím, že by to mohla být pro budoucnost nevýhoda? Třeba co se týká sponzorů či zájmů medií?
Ne, vůbec. Jsme ze stejné generace, ale naše cesty jsou velmi rozdílné. Lando Norris je juniorem McLarenu a jeho budoucnost je spojena s McLarenem, já jsem juniorem Mercedesu a moje budoucnost je spojena s Mercedesem, takže i přesto, že jsme momentálně na stejné úrovni a ve stejné situaci, jdeme rozdílnými směry.
Jak jsi spokojený s dosavadním průběhem sezony? Zaznamenal jsi čtyři vítězství, ale na druhou stranu tu byly i závody, kdy tě trápily problémy a nebyl jsi schopen bodovat…
Z mého osobního pohledu jsem velmi šťastný, jak sezóna doposud probíhá. Téměř v každém závodě jsme byli extrémně rychlí a také jsme zaznamenali čtyři vítězství, což je docela dobrý výsledek. Samozřejmě, byly tu nějaké závody bez bodů. Ale víme, jak to je v šampionátu se spolehlivostí, takže je těžké nemít závody bez bodů. Ale v tomto jsme na tom všichni stejně, takže je to nezbytná věc.
Tvá největší výhoda, která by ti mohla pomoci zvítězit v šampionátu?
Myslím, že je to konzistentnost. Byli jsme rychlí ve všech závodech i kvalifikacích, kromě Monaka, což byl pro nás výjimečný víkend kvůli všem problémům, které jsme měli. Jinak jsem se vždy kvalifikoval v top čtyřce a vždy končím hlavní závod velmi vysoko.
Šárka Chomiaková