Byl to hodně zvláštní týden. Čekání na první seznámení s více či méne „vytuněnými“ monoposty skončilo, okruh v Katalánsku však nic převratného nepřinesl. Týmy Formule 1 totiž více než cokoli jiného ovlivnil silný mráz.
S trochou nadsázky se dá říct, že kdyby týmy do Španělska dorazily až poslední den, který byl testování vyhrazen, nic by se nestalo. Navíc i tak musely jezdci více než polovinu dne jezdit na pneumatikách do mokra a přechodných podmínek. Bylo to však výrazně lepší, než například ve středu, kdy několik týmů na trať vůbec nevyjelo. Na druhou stranu, ruku na srdce: tyto testy stejně řeknou hodně málo o tom, jak na tom jednotlivé stáje jsou, i když jsou podmínky ideální. Například proto, že jezdci jezdí s různě plnou či prázdnou nádrží, zkoušejí nejrůznější komponenty, který pak mohou na prvné Velké ceně v Austrálii nasadit, nebo také ne.
Mluvit o překvapení či zklamání tak zřejmě nemá cenu. Snad jen jedna zmínka – nejvíce kol (324) totiž zajelo Toro Rosso s motorem Honda. Tohle by asi před pár měsíci tipoval málokdo. Nad tři stovky okruhů se dostal ještě Mercedes (306), třetí nejvyšší porci (298) si dopřáli borci z Ferrari. Nejrychlejšího času dosáhl Lewis Hamilton, v závěsu za ním byli Vettel (Ferrari) a Vandoorne (McLaren).