Motorsport Monday CZ
  • HOME
  • Formule
  • Cestovní vozy
  • Rallye
  • Ostatní
No Result
View All Result
  • HOME
  • Formule
  • Cestovní vozy
  • Rallye
  • Ostatní
No Result
View All Result
Motorsport Monday CZ
No Result
View All Result

ADAC-GT-Masters na Red Bull Ringu: Český tým ISR po dvou senzačních výkonech bez bodů

Po Lausitzringu, Nurburgringu, Hockenheimringu a Sachsenringu zavítal šampionát ADAC-GT-Masters na rakouskou trať Grand Prix u Spielbergu. Své pověsti, že je snad nejlépe obsazeným mistrovstvím GT udělala tato série i za téměř zimních podmínek. V z politických důvodů hermeticky uzavřeném paddocku se sešlo 30 posádek, mezi nimi tradičně i český tým ISR-Audi z Čestlic.

Škoda, že podnik trpěl koronovým šílenstvím – vždyť se v neděli jednalo o 200. závod šampionátu, který se s úspěchem a ve zdraví drží v mezinárodním kalendáři již od sezony 2007. Živě shlédlo podnik jen připuštěných 5000 diváků, kteří vlastně nesměli opustit své sedačky. A viděli dva úspěchy značky BMW – inu Red Bull Ring „Bavorákům“ již tradičně sedí… Dráha „sedla“ i stáji ISR, která mohla Rakousko opuštět po velmi uspokojivých výkonech.

  1. závod v sobotu: ISR přišel o špičkový výsledek defektem

Majitel týmu GRT-Lamborghini, pan Gottfried Grasser sídlí se svou stájí v Knittelfeldu, tedy jen „co by kamenem dohodil“ od štýrské dráhy a tak neudíví, že se jeho Hurakány chtěly „doma“ zvláště dobře představit. A povedlo se. Mladý Nizozemec Steijn Schothorst postavil Grasserův italský stroj na sobotní pole-position. Hned za ním ovšem číhaly dva (poněkud obrovitěji působící) vozy BMW M6, kterým tato trať již v minulosti velmi svědčila: Švéd Skoog postavil exemplář týmu Schubert na druhé a jeho krajan Johansson vůz týmu MRS na třetí pozici. Přímo senzačně se session vydařila Filipovi Salaquardovi, který kvalifkoval svou ISR-Audi R8 na výborné 8. startovní místo.  

O polední start Schothorst svou výhodnou pozici dlouho neudržel. Ještě v prvním kole závodu se před něj dostal nejen Skoog, ale i Herberth-Porsche 911 Renauera a Johansson ve druhém BMW. Filip Salaquarda předvedl výborný úvod a z prvního kola se vrátil jako vynikající 6.

Na pořadí špičky nic nezměnily ani výměny jezdců. Od Skooga převzal Brit Yelloly a bývalý pilot GP2 pak dojel týmu Schubert pro jasné vítězství před Porschem, který od Renauera převzal Sven Müller. Ze třetího místa se mohli díky spolehlivému výkonu Klingmanna radovat u MRS. Pan Grasser tedy musel spolknout porážku: Jeho vozy dojely „jen“ pro pozice čtyři a sedm…

Co tohle ale už bylo proti kalichu hořkosti, který si musel vychutnat český tým ISR. Salaquarda předal svému co-pilotovi v takticky nejvýhodnější okamžik a znamenalo to, že se Frank Stippler na trať vrátil jako pátý! Bývalý jezdec DTM dokázal kolo za kolem s přehledem kontrolovat nebezpečnou trojici soupeřů za sebou a jel české stáji očividně pro jeden z největších úspěchů v GT-Masters. Z posledního kola se ovšem neměl vrátit – selhalo čerpado paliva!

Výsledek sobotního závodu:

  1. Skoog/Yelloly, Schubert-BMW M6
  2. Renauer/Mueller, Herberth-Porsche 911
  3. Johansson/Klingmann, MRS-BMW M6
  4. Perera/Costa, GRT-Lamborghini Huracan
  5. Engelhart/Ammermueller, SSR-Porsche 911
  6. Ellis/Marciello, HTP-Mercedes GT3
  7. Salaquarda/Stippler, ISR-Audi R8
  1. závod v neděli: Jubilejní 200. závod ADAC-GT-Masters

Tým Grasser se pochopitelně ještě dlou nevzdával. Co dokázal Schothorst v sobotu, to zopakoval jeko kolega Zimmermann v neděli – a postavil svůj „Lambo“ znovu na první stratovní pozici. Byly tu ovšem opět oba nebezpečné vozy BMW, které se kvalifikovaly hned za ním: Jens Klingmann zajel druhý čas, Nick Yelloly čtvrtý – mezi ně se vtěsnal jen Toksport-Mercedes Maro Engela. Kvalifikaci českého vozu tentokrát převzal Frank Stippler a zajel „jen“ 16. čas – v týmu ale přesto byli spokojeni: „Vždyť na pole-position ztrácíme jen 0,364s!“

S „italskou“ nádherou bylo – podobně jako v sobotu – již brzy po startu v neděli konec. Byl to totiž Klingman, kdo se usadil na špičce před dalším BMW Yellolyho a Porschem Engelharta. Nezaváhal ani Frank Stippler a za mrazivého slunečna se z prvního kola vrátil na výborném 10. místě.

Výměny pilotů po půlhodince na špičce opět nepřinesly změnu. Oba vozy BMW v tandemu pádily směrem vítězství, přičemž Johansson dokázal udržet Skooga těsně za sebou. Vítěz ze soboty poté beztak obdržel penalizaci a tak se na druhé místo posunuli Stolz/Engel na Mercedesu a Perera/Costa, kteří (po další penelizaci Herberthova Porsche) Grasserovi dojeli alespoň pro třetí místo.

U ISR předvedli znovu taktiku navýbornou a Filip Salquarda mohl nastoupit svůj stint jako 8. Na čas pak dokonce útočil na Land-Audi Němce Haaseho, koncem závodu ale musel polevit a pustit před sebe další z R8, vůz týmu Aust s Maxem Hacklaenderem v kokpitu. Nakonec i je uchvátila árie penalizací a byli hodnoceni jen jako 13, přičemž Filip Salaquarda vyhrál alespoň Pirelli-Trofej pro nejlepšího ne-profesionála v poli. Pro českou stáj to byl přesto velmi smířlivý výsledek v zásadě velmi úspěšného víkendu

Za dva týdny nastoupí GT-Masters na Lausitzringu, aby pak o první listopadový víkend slavila velké finále sezony 2020 ve východoněmeckém Oscherslebenu – snad tam nebude ještě větší zima…

Výsledek nedělního závodu:

  1. Johansson/Klingmann, MRS-BMW M6
  2. Stolz/Engel, Toksport-Mercedes GT3
  3. Perera/Costa, GRT-Lamborghini Huracan
  4. Engelhart/Ammermueller, SSR-Porsche 911
  5. Skoog/Yelloly, Schubert-BMW M6
  6. Hofer/Haase, Land Audi R8

13. Salaquarda/Stippler, ISR-Audi R8

Text a foto: Roman Klemm

Předchozí článek

Lacko lídrem šampionátu, Calvet na „kontinentální“ bedně, Koloc sbírá body

Další článek

F4 na Red Bull Ringu: Knopp přesvědčil rychlostí, měl ale kopec smůly

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

reklama
reklama
reklama
reklama
  • HOME
  • Kontakt
  • Zásady cookies (EU)

Copyright © 2022 Motorsport Monday CZ, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • HOME
  • Kontakt
  • Zásady cookies (EU)

Copyright © 2022 Motorsport Monday CZ, All Rights Reserved

Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Nutné Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}