Německý pilot David Beckmann si v GP3 odbyl poměrně nenápadný debut letos v Barceloně se stájí Jenzer. V první polovině sezony sice získal nějaké body, nezdálo se však, že by se v něm skrýval výjimečný talent. Zlom nastal při závodním víkendu v Maďarsku, kdy přestoupil do stáje Trident. Při svém úplně prvním usednutí do vozu italské stáje ovládl volný trénink a svou rychlost dokázal zužitkovat po letní přestávce, kdy vyhrál hlavní závod ve Spa, to samé se mu podařilo o pouhý týden později na Monze.
Jak obtížnou jsi shledal změnu týmu v průběhu sezony?
Přestoupit do Tridentu bylo nejprve trochu zvláštní. Měnit tým uprostřed sezony je trochu divné, ale myslím, že mi to vyplatilo už na Hungaroringu, a pak jsme spolu získali dvě vítězství, takže změnit tým bylo dobré rozhodnutí. Spolupráce nám jde skvěle, takže jsem opravdu rád, že se druhá půlka sezony vyvinula takto dobře.
Z jakého důvodu si myslíš, že jsi v Tridentu rychlejší než v Jenzeru?
Myslím, že tým dobře pracuje, čímž nechci říct, že by Jenzer pracoval zle, ale Trident pracuje velmi dobře s jezdci. Chtějí, aby všichni piloti pracovali na rozvíjení potenciálu týmu, spolupráce tedy probíhá skvěle a také auto vyhovuje mému jezdeckému stylu, což znamená, že ho mohu velmi dobře tlačit až na limit a mít ho stále kontrolu, tudíž je pro mě vždy velmi jednoduché mít rychlá kola.
Zvítězil jsi ve Spa i na Monze. Tedy během jednoho týdne jsi získal dvě vítězství, byl jsi tím překvapený?
Ve Spa jsem byl poměrně překvapen, že jsem získal pole position, a to jsem pak proměnil ve vítězství. Do Monzy jsem přišel již více sebevědomý s cílem získat velmi slušné body, ale nemyslel jsem, že bych mohl opět zvítězit. Stalo se však, co se stalo, je to určitě velmi příjemné získat dvě vítězství týden po sobě.
Ve sprintu se ti na Monze po startu z osmého místa podařilo vybojovat je jednu pozici. Shledáváš start ze zadních pozic obtížnější?
Nuže, startoval jsem osmý, skončil jsem sedmý. Nebyl to můj nejlepší závod v životě, ale předjíždění na Monze není tak jednoduché, jak si možná myslíte. Všichni mají totéž proudění vzduchu, každý je rychlý na rovinkách a DRS zde nedělá tak velký rozdíl, takže není tak jednoduché předjíždět. V prvním kole jsem měl smůlu v první zatáčce, jelikož jsem byl vytlačen a byl jsem jí tak nucen projet široce, navíc jsem se musel vyhýbat dalšímu jezdci, takže jinak bych možná skončil šestý nebo pátý, ale ne výše.
Teď tě čekají dvě tratě, na kterých jsi ještě nezávodil, Soči a Abu Dhabi. Jak se na ně těšíš?
V Abu Dhabi jsem již testoval, ale Soči neznám. Jsou to tratě, které jsem viděl při sledování formule 1, tak uvidíme. Nikdy jsem v Rusku nebyl, takže myslím, že si to užiji.
Šárka Chomiaková