Dorian Boccolacci je dalším z pilotů, který v polovině sezóny ukončil působení v GP3 a přestoupil do formule 2. Jednalo se o změnu v rámci týmu, pořád zůstává u MP Motorsport. Jeho debutový víkend ve Spa i první část víkendu na Monze, naznačovaly, že výsledkově na tom bude dost bídně, ovšem v neděli přišlo v Itálii překvapení. Mladý Francouz dojel sedmý a připsal i tak své dva první body.
Jak jsi spokojený se svou proběhlou kariérou v GP3? Splnil sis tam své cíle?
Ne, nedosáhl jsem svých cílů. Mým cílem bylo skončit první v šampionátu, ale kvůli událostem v Le Castellet jsem ztratil příliš mnoho bodů. Myslím, že vyloučit nás nebylo fér, protože se ukázalo, že nešlo o chybu týmu nebo moji, ale byl to problém na autě způsobený dodavatelem. Z auta mi vytékalo palivo. Ale už je to za mnou a nyní se musím soustředit na formuli 2. Do tohoto šampionátu jsem chtěl jít, abych se toho naučil co nejvíc bude možné předtím, než se příští rok pokusím odjet celou sezonu. V případě, že se tak stane, chci být připraven.
Co se stalo tvou nejlepší vzpomínkou na GP3?
I přesto všechno je to Paul Ricard. Jelikož jsem vyhrál domácí závod.
Ve formuli 2 jsi debutoval, aniž bys kdy předtím v tom voze seděl. Jak vypadala tvá příprava?
Pouze na simulátoru. Není možné provádět příliš mnoho testů: nemůžeme testovat auto, nemůžete testovat nic. Máme jen jeden volný trénink, kvalifikaci a pak rovnou první závod. Všechno to jde rychle a je třeba se naučit co nejvíce věcí v co nejkratším čase. Takže moje příprava proběhla až ve Spa Francorschamps, teprve tam jsem poznal auto.
Jak velkou výhodu vidíš v tom, že jsi zůstal ve stejném týmu jako loni?
Je to dobré, protože tým mě zná a já zůstávám pracovat s lidmi, na které jsem zvyklý. Samozřejmě, nejsou to titíž inženýři, ale je to totéž místo. Není to velká změna, koneckonců zůstávám ve stejném týmu.
Co jsi shledal na formuli 2 nejvíce vzrušující?
Určitě to, že úroveň šampionátu je velmi vysoká. Je pěkné závodit proti všem těm ceněným pilotům. A také auto samotné je skvělé. Má karbonové brzdy, takže můžeme brzdit opravdu pozdě, přijíždět do zatáčky rychleji. Všude je rychlejší, takže pro mě jako jezdce je úžasné posouvat své limity.
A co jsi naopak shledal na formuli 2 nejtěžší?
Příchod uprostřed sezony, každý už auto zná a vy se všechno musíte naučit ve velmi krátkém čase: trénovat starty, naučit se pit stopy a mnoho dalšího. Tedy tohle je trochu komplikované. Ale myslím, že za doposud odjeté závody jsem se toho už naučil dost, ještě nám zbývají čtyři a teď to bude jen lepší.
Jak jsi byl spokojený se svým závodním víkendem ve Spa?
Byl jsem spokojen. Byl to můj první závod, a jak jsem řekl, hodně jsem se toho při něm naučil. Jezdit poprvé s vozem F2 bylo opravdu pěkné a velmi jsem si to užil. Soustředil jsem se zejména na to, abych se zlepšoval pokaždé, když usednu do auta.
Na Monze se ti povedl opravdu pěkný kousek. Ve sprintu jsi dokázal po startu z 18. místa dojet 7. a získal jsi tak první dva body. Jaké jsou tvé pocity?
Mám opravdu radost. Závodní rychlost se nám oproti sobotě o hodně zlepšila. Věřil jsem si od samého začátku závodu. Měl jsem skvělý start a prvních pár kol závodu bylo úžasných, protože jsem předjel hodně aut, vše fungovalo dobře a já se ocitl v top desítce, předjel jsem další tři auta a měl jsem souboj s Aitkenem. Což je docela dobré na můj druhý závod ve formuli 2. Určitě to nebylo jednoduché, protože v F2 závodí mnoho zkušených pilotů, ale zvládl jsem to docela dobře. Vůz MP Motorsport jel opravdu skvěle a i já jsem odvedl svou práci, když jsem se dostal z osmnáctého místa na sedmé. Ano je to sice Monza, kde je hodně možností na předjíždění, ale i tak to nebylo vůbec jednoduché udělat.
Šárka Chomiaková