Zbláznili se, nebo jde o dobře spočítaný tah? Spíš to vypadá na to druhé. Jak jde tedy dohromady, že Renault na své největší konkurenty ztrácí, přesto chce nechat zmrazi vývoj motorů na dva roky?
Na jednu stranu nepochopitelné. Při hlubším zamyšlení je to však naprosto logický krok a přání, které ovšem bude jen těžko naplněné. Ferrari a Mercedes jsou momentálně někde úplně někde, než je Renault, a tak by se předpokládalo, že se budou vývojáři co nejvíce snažit, aby je dohnali. Anebo na to půjdou opačně. V roce 2021 mají totiž přijít nové pohonné jednotky, jejichž vývoj je samozřejmě drahý. A pracovat na dvou frontách? To je příliš nákladné i pro Renault.
Takže by bylo lepší, kdyby vše zůstalo, jak je dnes, byť má Renault ztrátu. Ta by se ovšem nijak nezvyšovala, pokud by prošel jejich návrh na zmrazení vývoje v letech 2019 a 2020. Podle manažerů Renaultu je to neekonomické a také nespravedlivé. Pokud totiž přijde jakýkoli nováček, který naskočí do „nové“ Formule 1, tak s velkou výhodou. Vývoj jeho motoru bude dlouhodobě jen jedním směrem a Renault to cítí jako příkoří. Uvidíme, jak to nakonec dopadne.