Jedno měli povedený úvod sezony DTM v Hockenheimu, neslaný-nemastný podnik na Lausitzringu a skandální víkend v Maďarsku společné: Pouze relativně slabý zájem publika. To se mělo v „německém Monaku“ radikálně změnit – na trať kolem Hitlerovy kamenné tribuny na bývalém Reichsparteitagsgelände v Norimberku již tradičně putují desetitisíce.
A letos tomu nemělo být jinak. Proč také ne: Kraťoučká a primitivní trať mezi jezerem Dutzenddeich, stadionem prvoligového 1. FCN a továrnou Grundig má něco, čím přihlouplé retortní autodromy nového milenia zpravidla neoplývají: Hned tři dobré příležitosti k předjetí! Diváci se tedy měli nač těšit, tak jako již minulých 50 let na této „městské trati“…
Na území bývalých bombastických sjezdů Nacionalistů přijel coby vedoucí tabulky bývalý pilot F1 Timo Glock. Pilotovi BMW ale „dýchala na záda“ trojice jezdců Mercedesu, Gary Paffett, Paul di Resta a Lucas Auer. Také v nejlepším slova smyslu „domácí“ jezdec Marco Wittmann si před svými fandy vypočítal výborné šance.
V kvalifikaci v sobotu dopoledne se prosadil pilot Mercedesu, Edoardo Mortara před vozy BMW Enga a Wittmanna. Hned za nimi ovšem číhaly na svou šanci další Mercedesy v rukou Paffetta, di Resty, Juncadelly a Auera. Pro Audi z nedalekého Ingolstadtu se domácí závod proměnil ve Waterloo: Nejlepší vůz se čtyřmi kruhy ve znaku stál až na 10. místě (Nico Müller).
Mladý Italo-Franko-Švýcar Mortara je natolik zkušený, aby nedal ve sprintu do nebezpečné Grundig-Kehre nikomu naději na útok – naopak: V kritické vracečce byl o 50 metrů před soupeři, kteří se za ním z prvního kola vrátili v pořadí Witttmann, di Resta, Paffett, Auer a Spengler. Eng a Juncadella volili taktiku okamžité výměny pneumatik, také ostatní špičkoví piloti ovšem stavěli v boxech již během úvodu závodu a Mortara poté držel vedení před Wittmannem a Paffettem. Mezi touto trojicí se mělo rozhodnout o vítězi, za nimi se vytvořila další zábavná skupinka ve složení Eng, Spengler, Auer, di Resta a Juncadella.
15 minut před koncem předjel dobře naladěný Paffett Wittmannův BMW a oba Mercedesy dokázali Norimberskému rodákovi ujet. Kdo ovšem čekal ostrý vnitrotýmový souboj, ten si i po skandálu v Budapešti stále ještě špatně vykládá sportovní politiku Mercedesu. Paffett se spokojil s rolí „Mortarova pobočníka“ a svorně dojeli značce ze Stuttgartu pro dvojité vítězství před spokojeným Wittmannem.
Ve skupině bojující o 4. místo se dokázal prosadit Paul di Resta před Engem, Spenglerem a Auerem. Nejlepším vozem Audi byl v cíli RS5 Jamieho Greena – jaká to potupa pro automobilku, jejíž šéf od tohoto týdne sedí ve vězení…
Také v celkovém hodnocení nemá Audi co hlásit. Gary Paffett drží první místo před Glockem, di Restou, Mortarou a Wittmannem.
Výsledek sobotního závodu DTM na Norisringu:
- Edoardo Mortara, Mercedes
- Gary Paffett, Mercedes
- Marco Wittmann, BMW
- Paul di Resta, Mercedes
- Philipp Eng, BMW
- Bruno Spengler, BMW
- Lucas Auer, Mercedes
- Daniel Juncadella, Mercedes
- Joel Eriksson, BMW
- Timo Glock, BMW