Formule 1 ve Francorchampsu: Srdce fandů patřila Verstappenovi a Ickxovi
Stráně nad tratí a tribuny byly výborně zaplněné. Formule 1 zase přitahuje širší publikum...
Oficiální zprávy hovoří o tom, že se letos přišlo na Velkou cenu Belgie podívat o 10% méně fandů, než minulý rok. Kdo viděl kampingovými vozy zaplněné louky ještě někdo blízko Stavelotu a již v sobotu prakticky zaplněné tribuny, ten tomu jen težko uvěří.
Přes tři dny podniku přišlo ke trati téměř čtvrt milionu lidí – to může většina pořadatelů Belgičanům jen a jen závidět. Tento „boom“ zájmu o Formuli 1 má ovšem dva jednoduché důvody. Ferrari je Mercedesu najednou vyrovnaným soupeřem a především: Svět Grand Prix má holandského poloboha Maxe Verstappena. Zapomeňte Vettela s Hamiltonem – sedm z deseti fandů drželo v Ardenách palce jezdci s číslem 33 a Maxovi fandové tak „zachránili kasu“ po Red Bull Ringu, Hockneheimu a Budapešti i v Belgii.
Za pozornost stály vedle nizozemského nadšení i tyto události…
Text a foto: Roman Klemm
Ke všemu odhodlaní fandové čekali na autogram Maxe Verstappena za každým křovím…
…a tak našel mladý superstar opravdový klid asi jen v kokpitu
Ne, to není Verstappenovo Cessna – i on přijel autem
Tenhle krámek měl rychle vyprodáno
Našli se ale i belgičtí vlastenci, kteří tu byli kvůli věčně bledému Stoffelovi Vandoornemu
Jejich favorit ale prožil katastrofání víkend a zdá se, že je již oběma nohama z F1 ven
Vandoorne: „Tímhle směrem vypadnu od McLarenu a z F1?“
Vedení McLarenu mělo pro Belgičana i zvláštní způsob „motivace“: V pátek směl s vozem F1 poprvé na trať i junior týmu Lando Norris
O pohár vítěze ale nakonec nejel ani Verstappen, ani Vandoorne…
Eau Rouge, Radillonem, Les Combes a LaSource (jaká to jména!) proletěl v neděli nejrychleji Sebastian Vettel. Mělo by to pomoci prodat i ty neposlednejší vstupenky pro Monzu příští víkend…
Á-propos Monza a Ferrari: Dva spolupracovníci Scuderie, kteří mohou o kokpitu rudého vozu jen snít – Marc Gene a Antonio Giovinazzi
Leclercův ochranný oblouk „Halo“ nezůstal několik vteřin po startu takto sběhobílý, což je voda na mlýny zastánců tohoto bezpečnostného prvku…
Když už jsme u sněhobílé barvy: Od povolení komečních reklam snad nebylo ve Formuli 1 tak málo hlavních sponzorů, jako letos. Sauber a McLaren jezdí takřka bez, Haas, Red Bull, Toro Rosso, Renault a Mercedes jsou víceméně svými vlastními mecenáši
Korunu tomuto fenoménu nasadili u Jordana (nabo Force India či Racing Pointu…), když ze svých transportérů z finančně-politických důvodů odstranili všechny nápisy
„Bad Boy“ víkendu: Hülkenberg má před La Source očividně jiný brzdný bod, než ostatní…
Povídá se, že Lance Stroll bude již brzy (ale asi až po Monze)…
..sedět v tomhle voze Estebana Ocona, který mu právě tatík koupil
Lewis Hamilton přesvědčil (stejně tak, jako v Budapešti) nejrychlejším časem v mokré kvalifikaci. V závodě byl tentokrát ovšem prvním z poražených
Byli hlavními sponzory belgické Grand Prix: Letecká společnost Emirates a výrobce whiskey Johnnie Walker
Stráně nad tratí a tribuny byly výborně zaplněné. Formule 1 zase přitahuje širší publikum…
– Ferrari připravil Vettelovi vítězný vůz a nezapoměl opět vzpomenout tragédie: V Budapešti to bylo úmrtí prezidenta značky, tentokrát se nad startovním číslem tkvěla silueta nešťastného janovského Morandi-mostu
Byl ve Spa často vidět: Sportovní ředitel Renaultu, Alain Prost
Equipa 4násobného mistra světa ale náklady a výsledky spíše připomíná bezedný sud…
Na svou poslední Grand Prix ve Spa nebude Fernando Alonso vzpomínat rád. Ostatně: Nejraději by asi zapoměl i celou letošní sezonu
Pro Marcuse Ericssona znamenalo Francorchamps další bodík
Nastoupil poprvé coby budoucí jezdec Mateschitzovy „první stáje“ Red Bull: Pierre Gasly
O bezpečí publika a účastníků se opět postaralo ohromné množství policie a soukromých ochranek
Pozorovateli neunikla tato známá tvář na gridu GP3: Málo talentovanému Kanaďanovi Defrancescovi dával rady Juan Pablo Montoya!
A trocha motoristického dějepisu na konec: Copak už je Eau Rouge – tohle je zákrut „Masta Kink“ nedaleko města Stavelot, dle pilotů 50. a 60. let s odstupem nejnebezpečnější místo trati! Projet tento zákrut mezi selskými domy naplno, to opravdu vyžadovalo BALLS!
Božský Jacky Ickx, pilot, který toho během své pestré kariéry dosáhl více, než Vettel s Hamiltonem dohromady, směl ve Spa vzpomenou svého vítězství s Ferrari v Rouenu před 50 lety.
Objel proto s tímto Ferrari 312B tři kola. U vozu se jednalo o monopost patřící Paolo Barillovi, tedy o vůz, se kterým Regazzoni vyhrál GP Itálie roku 1970. Pro Spa ho ale polepili ve stylu sezony 1968.
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Nutné
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.