Středa 27. ledna 2021
Motorsport Monday CZ
  • HOME
  • Formule
  • Cestovní vozy
  • Rallye
  • Ostatní
No Result
View All Result
  • HOME
  • Formule
  • Cestovní vozy
  • Rallye
  • Ostatní
No Result
View All Result
Motorsport Monday CZ
No Result
View All Result

reklama

Formule 1 ve Francorchampsu: Srdce fandů patřila Verstappenovi a Ickxovi

Stráně nad tratí a tribuny byly výborně zaplněné. Formule 1 zase přitahuje širší publikum...

Stráně nad tratí a tribuny byly výborně zaplněné. Formule 1 zase přitahuje širší publikum...

Oficiální zprávy hovoří o tom, že se letos přišlo na Velkou cenu Belgie podívat o 10% méně fandů, než minulý rok. Kdo viděl kampingovými vozy zaplněné louky ještě někdo blízko Stavelotu a již v sobotu prakticky zaplněné tribuny, ten tomu jen težko uvěří.

Přes tři dny podniku přišlo ke trati téměř čtvrt milionu lidí – to může většina pořadatelů Belgičanům jen a jen závidět. Tento „boom“ zájmu o Formuli 1 má ovšem dva jednoduché důvody. Ferrari je Mercedesu najednou vyrovnaným soupeřem a především: Svět Grand Prix má holandského poloboha Maxe Verstappena. Zapomeňte Vettela s Hamiltonem – sedm z deseti fandů drželo v Ardenách palce jezdci s číslem 33 a Maxovi fandové tak „zachránili kasu“ po Red Bull Ringu, Hockneheimu a Budapešti i v Belgii.

Za pozornost stály vedle nizozemského nadšení i tyto události…

Text a foto: Roman Klemm

Ke všemu odhodlaní fandové čekali na autogram Maxe Verstappena za každým křovím…
…a tak našel mladý superstar opravdový klid asi jen v kokpitu
Ne, to není Verstappenovo Cessna – i on přijel autem
Tenhle krámek měl rychle vyprodáno
Našli se ale i belgičtí vlastenci, kteří tu byli kvůli věčně bledému Stoffelovi Vandoornemu
Jejich favorit ale prožil katastrofání víkend a zdá se, že je již oběma nohama z F1 ven
Vandoorne: „Tímhle směrem vypadnu od McLarenu a z F1?“
Vedení McLarenu mělo pro Belgičana i zvláštní způsob „motivace“: V pátek směl s vozem F1 poprvé na trať i junior týmu Lando Norris
O pohár vítěze ale nakonec nejel ani Verstappen, ani Vandoorne…
Eau Rouge, Radillonem, Les Combes a LaSource (jaká to jména!) proletěl v neděli nejrychleji Sebastian Vettel. Mělo by to pomoci prodat i ty neposlednejší vstupenky pro Monzu příští víkend…
Á-propos Monza a Ferrari: Dva spolupracovníci Scuderie, kteří mohou o kokpitu rudého vozu jen snít – Marc Gene a Antonio Giovinazzi
Leclercův ochranný oblouk „Halo“ nezůstal několik vteřin po startu takto sběhobílý, což je voda na mlýny zastánců tohoto bezpečnostného prvku…
Když už jsme u sněhobílé barvy: Od povolení komečních reklam snad nebylo ve Formuli 1 tak málo hlavních sponzorů, jako letos. Sauber a McLaren jezdí takřka bez, Haas, Red Bull, Toro Rosso, Renault a Mercedes jsou víceméně svými vlastními mecenáši
Korunu tomuto fenoménu nasadili u Jordana (nabo Force India či Racing Pointu…), když ze svých transportérů z finančně-politických důvodů odstranili všechny nápisy
„Bad Boy“ víkendu: Hülkenberg má před La Source očividně jiný brzdný bod, než ostatní…
Povídá se, že Lance Stroll bude již brzy (ale asi až po Monze)…
..sedět v tomhle voze Estebana Ocona, který mu právě tatík koupil
Lewis Hamilton přesvědčil (stejně tak, jako v Budapešti) nejrychlejším časem v mokré kvalifikaci. V závodě byl tentokrát ovšem prvním z poražených
Byli hlavními sponzory belgické Grand Prix: Letecká společnost Emirates a výrobce whiskey Johnnie Walker
Stráně nad tratí a tribuny byly výborně zaplněné. Formule 1 zase přitahuje širší publikum…
– Ferrari připravil Vettelovi vítězný vůz a nezapoměl opět vzpomenout tragédie: V Budapešti to bylo úmrtí prezidenta značky, tentokrát se nad startovním číslem tkvěla silueta nešťastného janovského Morandi-mostu
Byl ve Spa často vidět: Sportovní ředitel Renaultu, Alain Prost
Equipa 4násobného mistra světa ale náklady a výsledky spíše připomíná bezedný sud…
Na svou poslední Grand Prix ve Spa nebude Fernando Alonso vzpomínat rád. Ostatně: Nejraději by asi zapoměl i celou letošní sezonu
Pro Marcuse Ericssona znamenalo Francorchamps další bodík
Nastoupil poprvé coby budoucí jezdec Mateschitzovy „první stáje“ Red Bull: Pierre Gasly
O bezpečí publika a účastníků se opět postaralo ohromné množství policie a soukromých ochranek
Pozorovateli neunikla tato známá tvář na gridu GP3: Málo talentovanému Kanaďanovi Defrancescovi dával rady Juan Pablo Montoya!
A trocha motoristického dějepisu na konec: Copak už je Eau Rouge – tohle je zákrut „Masta Kink“ nedaleko města Stavelot, dle pilotů 50. a 60. let s odstupem nejnebezpečnější místo trati! Projet tento zákrut mezi selskými domy naplno, to opravdu vyžadovalo BALLS!
Božský Jacky Ickx, pilot, který toho během své pestré kariéry dosáhl více, než Vettel s Hamiltonem dohromady, směl ve Spa vzpomenou svého vítězství s Ferrari v Rouenu před 50 lety.
Objel proto s tímto Ferrari 312B tři kola. U vozu se jednalo o monopost patřící Paolo Barillovi, tedy o vůz, se kterým Regazzoni vyhrál GP Itálie roku 1970. Pro Spa ho ale polepili ve stylu sezony 1968.
Předchozí článek

GP3 ve Spa: Beckmann překvapil v sobotu, ART vládl v neděli

Další článek

Šťastné to Nizozemí: Když nevyhraje Verstappen, tak to spraví de Vries

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama

© 2020 Motorsportmondaycz

  • HOME
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • HOME
  • Kontakt

© 2020 Motorsportmondaycz