Formule 2 se bude jezdit v tomto žihadle. Jak se vám líbí?

Oficiální představení monopostu, ve kterém se bude v letech 2018, 2019 a 2020 jezdit mistrovství vozů formule 2, se v italské Monze v rámci víkendu formule 1 odehrálo ve velkém stylu. Aby také ne! Pro FIA je to další důležitý krok k dokončení jezdecké „pyramidy“ a plánu, který si vytyčila. Tedy cesty od kartingu, přes F 4 až na samotný vrchol do formule 1.

Nový vůz splňuje nejnovětší bezpečnostní normy F1 a už při prvním pohledu na jeho křivky je zřejmé, že se nejrychlejším vozům planety přibližuje celkovou vizáží zase o něco více, než v minulosti. Formule je vybavena motorem Megachrome o objemu 3,4 l s turbodmychadlem, které dodává výkon 620 koní při 8750 otáčkách za minutu. Elektronika byla vylepšena aktualizovanou ECU, která nabízí velké možností dalšího vývoje pro následující roky. Přitom se očekává, že provozní náklady pro jednotlivé týmy nenarostou a budou stejné, jako v aktuální sezóně. Zajímavostí je i fakt, že monopost je vybaven systémem Halo, který byl začleněn doslova na poslední chvíli.

V červenci se stroj poprvé projel po okruhu v Magny-Cours a do konce roku ho čeká ještě mnoho testů a kompletní doladění. První auto dostanou týmy v polovině ledna 2018, druhé pak zhruba o měsíc později. Budou tak mít dost času se s ním sžít. „Potřebovali jsme auto, které jezdce nejen připravuje na rozhodující krok do formule 1, ale zároveň jasně ukazuje na ty, kteří už na to mají,“ upozornil Charlie Whiting, ředitel divize F1 a boss FIA. Podle něj se auto vyvíjelo tak, aby bylo lepší jak po estetické, tak i bezpečnostní stránce. Teď už to chce jen jediné – nějaký český tým a českého jezdce.

Specifikace
Délka: 5224 mm (dříve 5065 mm)
Šířka: 1900 mm (beze změny)
Výška: 1097 mm včetně kamery FOM roll hoop (dříve 1072 mm)
Rozvor kol: 3135 mm (dřive 3120 mm)
Hmotnost: 720 kg

Motor
V6 s motorem Megachrome o objemu 3,4 litru
Maximální kroutící moment 600 Nm
Zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,90 sekundy
Zrychlení z 0 na 200 km/h za 6,60 sekundy
Maximální rychlost 335 km/hod (Monza aero + DRS)
Max. brzdné zpomalení -3,5 G

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *