Motorsport Monday CZ
  • HOME
  • Formule
  • Cestovní vozy
  • Rallye
  • Ostatní
No Result
View All Result
  • HOME
  • Formule
  • Cestovní vozy
  • Rallye
  • Ostatní
No Result
View All Result
Motorsport Monday CZ
No Result
View All Result

Foto Story: Jak jsem v Imole „testoval“ – aneb F3 neumí pouze Charouz Racing System

Jen při historických podnicích lze nalézt závodní vozy, které (z mého pohledu) ještě mají „pořádnou minulost“ a vzbudí v mých očích úctu před jejich konstruktéry, mechaniky a odvážnými piloty – něco, co u aut od začátku „karbonového období“ již prostě nepociťuji. Někdy se pokusím o to, jít o kousíček dál, než taková auta jen vyfotit, nebo o nich poklábosit s majitelem. A tak jsem do Imoly k „Minardi Days“ s sebou vezl i svou přilbu a overall z dávno zašlých dob mého aktivního závodění. Mým cílem bylo, do nějakého takového skvostu, který jsem znal jako kluk jen z obrázků, alespoň usednout.

Náhoda tomu chtěla, že jsem v paddocku „rozbyl svůj stan“ (čti zaparkoval) hned naproti areálu firmy Autoluce z Modeny. Podnik pana Daniele Ferrua se zabývá restaurováním a prodejem závodních (ale i silničních) drahokamů a do Imoly jich asi tucet přivezl na ukázku.

Mezi nimi mne zaujaly hlavně dva monoposty F3 ze 70. let. Jednalo se o GRD (Group Racing Developments) typu 375 z roku 1975 a o rok mladší March 763.

S bílo-žlutým GRD-Toyota postaveným v anglickém Gristonu, jezdil mladý Stefan Johansson roku 1975 národní mistrovství F3 Švédska a vybrané závody evropského šampionátu. Jak známo, stal se Johansson později posledním špičkovým pilotem F1 své země. V 79 velkých cenách dojel 12x na stupeň vítězů a byl mimo jiné i továrním jezdcem Ferrari a McLarenu.

Červenobílý  March 763 s motorem Toyota ladiče Novamotor má šasi číslo 16 a je tak posledním tohoto typu, který firma Maxe Mosleye postavila – bylo jich totiž celkem 16, z nichž jich Mosley tehdy 11 prodal do Itálie. Tam s ním jezdil jezdec proslutý svým pseudonymem „Gimax“. Tento movitý Ital neměl tak úspěšnou kariéru, jako Johansson. Carlo Franchi, jak se skutečně jmenoval, byl relativně úspěšným pilotem sportovních prototypů, ale „přičichl“ i k formuli 1. Roku 1978 si od Johna Surteese „koupil“ pro velkou cenu v Monze kokpit zraněného Ruperta Keegana. V kvalifikaci byl nejpomalejší a tak směl s Rebaquem, Ertlem a Bleekemolenem v neděli jen přihlížet. Možná, že to bylo jeho štěstí. Dnes víme, že start v Monze tehdy ústil v hromadnou nehodu, která usmrtila Ronnieho Petersona a životu-nebezpečně zranila Gimaxova týmového kolegu Brambillu. Gimax zemřel až letos v lednu…

Brzy jsem navázal k panu Ferruovi od Autoluce přátelský vztah – a to i proto, že se to v jeho pavilonu jen hemžilo velkými jmény: legenda DTM Gianni Giudici u něj seděl prakticky permanentně, na kafe přišli později i Emanuele Pirro a Alessandro Nannini. A jak se tak povídalo, tak jsem sebral odvahu a zeptal se ho, zda bych si směl sednou do obou monopostů. Ferrua přitakal a já letěl těch 10 metrů k mému vozu, abych se převlékl.

A mohlo se „testovat“… Mechanik Autoluce mi pomáhal do kokpitu (popravdě řečeno spíše dával pozor abych něco nerozbil) a kamarád Walter tu show fotil. A že to byla „show“… Do Johanssonova vozu jsem se ještě tak nějak vešel, „Gimax“ ale musel být hotový trpaslík – hlavně asi vůbec neměl něco, jako pánev. Do toho auta jsem se pořádně nevešel… Fandové okolo se začali srocovat v naději, že to auto nahodím a vyjedu na trať  – snad jsem je příliš nezklamal, když jsem po chvíli zcela propocený vylezl. Pro mě to bylo krásné – díky Daniele, díky Autoluce!

Text: Roman Klemm
Foto: Walter Falbesoner, Roman Klemm

Předchozí článek

Foto Story: 5. Minardi Days: Motorsport v Imole ještě žije!

Další článek

Enzo Fittipaldi pojede F2: V Monze se připojí k týmu Charouz Racing System

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

reklama
reklama
reklama
reklama
  • HOME
  • Kontakt
  • Zásady cookies (EU)

Copyright © 2022 Motorsport Monday CZ, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • HOME
  • Kontakt
  • Zásady cookies (EU)

Copyright © 2022 Motorsport Monday CZ, All Rights Reserved

Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Nutné Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}