Motorsport Monday CZ
  • HOME
  • Formule
  • Cestovní vozy
  • Rallye
  • Ostatní
No Result
View All Result
  • HOME
  • Formule
  • Cestovní vozy
  • Rallye
  • Ostatní
No Result
View All Result
Motorsport Monday CZ
No Result
View All Result

Foto Story – Monaco Historique 2018: Chcete si také připadat jak v Autopohádce?

Bývalý pilot F1 Alex Caffi neměl roku 2018 štěstí: Honička za obhajobou triumfu z roku 2016 skončila ulomeným závěsem jeho Ensignu

Bývalý pilot F1 Alex Caffi neměl roku 2018 štěstí: Honička za obhajobou triumfu z roku 2016 skončila ulomeným závěsem jeho Ensignu

Dříve či později člověka tak nějak dožene vlastní život. Znovu se mu vybaví obrazy, které viděl, nebo rád vidět chtěl a nebylo mu to umožněno. Monaco Historique je podnikem, při kterém je možné, se každý sudý rok do takových obrazů „live“ ponořit.

V krásné knize „Autopohádky“ vydané roku 1975 popisuje autor Jiří Marek příhody naivního dobráka Patejdla, který se šťastnou souhrou náhod dostal k závodům do Monaka. Závod v mondénním knížectví nám malým klukům Marek tehdy shrnul takto: „V tom království se kdekdo chystal na slavné závody a hemžilo se tam všude aut, až oči přecházely. Patejdl nestačil koukat a žasnout. Byly tady krásné Talboty, ne obyčejné, ale takové, co mají pod kapotou 125 koní. Byly tam Delahaye a Simky Gordini, Maserati, Ferrari, Lotusy, Brabham Climaxy, prostě se člověku jenom hlava točila a celé to království bylo plné aut, všude bylo slyšet jen motory, všude bylo cítit benzín a Patejdl byl v Jiříkově vidění. Sem jezdí největší pracháči, protože rozbít mašinu v Monte Carlu se považuje za velikou čest a slávu…“

Letos jsem si v Monaku připadal právě jako Patejdl v Markově Autopohádce: Kolem se děly obrazy z 50., 60., 70. a 80. let a já byl společně s tisíci dalších pamětníků opravdové F1 jejich součástí. Pojďte s sebou na malou procházkou dějinami motosportu, které se před senzační kulisou trpasličího státu letos opakovaly.

Text a foto: Roman Klemm

Tento Lec-Ford CRP1 nezapomenutelného Davida Purleye v Monaku roku 1977 sice nenastoupil, nahradil si to ale letos!
Lotus-Climax 18 před hotelen De Paris
Sponsor Scheufele (Chopard), Vanina Ickxová, supermodelka Petra Němcová a Jacky Ickx prezentovali Scheufeleho hodinky a vozy Porsche
Bývalý jezdec Formule 1 Thierry Boutsen ve Williamsu-Ford z roku 1975
Jezdilo se naplno: Takto dopadl Arrows A1B z roku 1979 v kvalifikaci
„Pod dozorem“: Maserati 250F
Ne, to není reinkarnace Didiera Pironiho z roku 1979: Fabrice Leheritier v Tyrrellu 009 před hotelem Loews (pardon: Fairmont)
Posthlethwaiteův Wolf WR5 z roku 1978 sice byl druhým wing-carem dějin, Jody Scheckter s ním ale nedokázal vyhrát
Demostrační jízdy absolvovaly i historické motocykly: Mistr světa půllitrů Wayne Gardner si to nenechal ujít!
Petra Němcová a geniální Vic Elford, který uměl jezdit na světové špičce jak s monoposty, tak i se sportovními prototypy a v rallye!
S tímto vozem vyhrál James Hunt v Zandvoortu 1975 jedinou Grand Prix pro Lorda Hesketha
V protikladu k moderní F1 nabídla „Historique“ vesměs senzačně napínavé závody: Ve skupině vozů ze 60. let bojovali Middlehurstův Lotus 25 a Ferrari 1512 Josepha Colasacca od startu až do cíle o vítězství
Revolta: V Monaku se rozhodli, že budou mít na startu Grid Girls!
Když už jsme u revolty: „Liberté! Egalité! Sexualité!“ – Cooper Bristol T23 v zatáčce Massenet
Prostě nepřekonatelný barevný design: JPS-Lotus 72
Jedním z mnoha aktivních profíků, kteří se v „Historique“ pokusili o úspěch, byl Austro-Španěl Andy Soucek na BRM P153 po Pedro Rodriguezovi
Legendární mechanik Lotusu, Bob Dance s jeho jezdcem Middlehurstem
Také Mika Hakkinen se opět vtěsnal do overallu – a do Hulmeho McLarenu z roku 1970
Bývalý pilot F1 Alex Caffi neměl roku 2018 štěstí: Honička za obhajobou triumfu z roku 2016 skončila ulomeným závěsem jeho Ensignu
Geniální konstruktér Adrian Newey v Monaku pravidelně dokazuje, že umí i za volantem jeho Lotusu 49B
Nicky Pastorelli to přehnal v Tabákové zatáčce…
Dědic alkoholového impéria Martini & Rossi, Manfredo Rossi di Montelera startoval jak na Lotusu 80…
…tak i v další třídě F1 na voze Tecno
Další potravinářský magnát i Itálie: Než se začal starat o těstovinový koncern své rodiny, tak to Paolo Barilla dotáhl až do Formule 1 a k vítězství v Le Mans. V Monaku startoval na Ferrari, se kterým Clay Regazzoni roku 1970 vyhrál v Monze
Na vrtochy počasí doplatili především piloti sportovních vozů
Mrknout Johnovi Watsonovi přes rameno – to bylo jako v Autopohádce!
Bugattka z dob, kdy v Monaku s automobilovými závody začali
Účast francouzských vozů byla podivuhodně nízká: Ligier JS11 byl jedním z mála
V plném nasazení: Lotus 81 na curbu vlásenky
Přišel se také podívat: Willi Kauhsen se roku 1979 pokusil o vstup do F1 s vlastním týmem – a dopadl velmi zle…
Také Eddie Irvine si splnil sen: Startoval na McLarenu M26, se kterým jeho vzor James Hunt roku 1977 vyhrál v Silverstone. A malý Eddie tam tehdy byl jako divák!
Joshua Hill v Lotusu 49, se kterým slavil v Monaku úspěchy jeho děda Graham
V Monaku rád startuje i několikanásobný vítěz Le Mans, Marco Werner
Malá senzace: Nejrychlejším vozem ročníku 2018 byl (svého času málo konkurenceschopný) ATS D4 v rukou výborného Martina O´Connella. Jan Lammers tento vůz kvalifikval na stejném místě roku 1980 jako 13. a závod nedojel
A nakonec: Klemm, Hakkinen a Irvine – prostě (auto)pohádka!
Předchozí článek

GT-Masters ve Spielbergu: Tučné body pro český tým Salaquarda!

Další článek

Charouzův chráněnec i po Spielbergu favoritem na titul německé F4

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

reklama
reklama
reklama
reklama
  • HOME
  • Kontakt
  • Zásady cookies (EU)

Copyright © 2022 Motorsport Monday CZ, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • HOME
  • Kontakt
  • Zásady cookies (EU)

Copyright © 2022 Motorsport Monday CZ, All Rights Reserved

Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Nutné Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}