Foto Story: Na Rossfeldu vzpoměli 50. výročí smrtelné nehody Lodovica Scarfiottiho
Bylo to zásluhou Hofera, že se na Rossfeldu předvedl i tento ještě neresraurovaný Ferrari 212 E Montagna, se kterým zde svého času startoval Pater Schetty
Na horské silnici Rossfeld hned nad zimním letoviskem Berchtesgaden se jezdily závody do vrchu již od 20. let. Stoupající bezpečnostní požadavky a energetická krize ovšem znamenaly po ročníku 1973 konec tohoto tradičního podniku, který patřil v tehdy velmi oblíbeném evropském šampionátu mezi nejznámější.
Poněkud pochybného věhlasu se „Rossfeldrennen“ dostalo zvláště roku 1968, když tam při tréninkové jízdě před mistrákem zahynul tovární pilot Porsche Lodovico Scarfiotti. Letos tomu bylo 50 let, co vítěz Veké ceny Itálie 1966 vyrazil na závodní trať naposledy a tak nebylo divu, že historický podnik „Edelweis Bergpreis“ (koná se každé 2 roky) kariéry italského závodníka zvláště vzpoměl. Na jih Bavorska proto přijel stále ještě početný Scarfiottiho fanclub, včetně jeho syna Luigiho.
Pořadateli Joachimovi Althammerovi a jeho věrným se opět podařilo postavit na nohy hodnotný motoristický event, který letos zvláště podpořila firma Volkswagen. A tak se do alpského kopce zase jednou (téměř) naplno hnaly dvě stovky závodních automobilů všech generací – od Peugota ze začátku minulého století, až po současný Audi-DTM. Také pohled do jejich kokpitů rozesmál každého pamětníka: rallyeová legenda Jochi Kleint se pustila na Rossfeld stejně tak jako mistr DTM a vítěz Le Mans Frank Biela, rakouská legenda F2 Willi Siller, 3násobný vítěz Le Mans Benoit Treluyer nebo bývalý pilot F1 Karl Wendlinger. Rozhovory a autogramy poskytovaly znalcům i legendy jako dřívější tovární jezdec Porsche Günter Steckkönig a komentátor Rainer Braun.
Všemu ovšem vévodila přítomnost hvězdného ex-mistra světa rallye Waltera Röhrla – pro většinu diváků jednoduše nejlepšího automobilového závodníka všech dob. 70letý dlouhán z Regensburgu podepisoval všechno, od součástek aut, až po hrudě žen a pro každého tazatele měl minutku na odpověď.
„Edelweis-Bergpreis, das Rossfeldrennen“ byl i roku 2018 prostě nejlepším automobilovým podnikem jihu Německa – ale posuďte sami…
Text a foto: Roman Klemm
Geniální Walter Röhrl v plné rychlosti za volantem Porsche 911: tisíce fandů nemohlo jinak, než aplaudovat tomuto umělci volantu
Röhrl podepisoval vše, co se mu dostalo pod ruku – a dámy padaly do mdlob…
Iniciátor podniku Joachim Althammer se sběratelem a restaurátorem Egonem Hoferem
Bylo to zásluhou Hofera, že se na Rossfeldu předvedl i tento ještě neresraurovaný Ferrari 212 E Montagna, se kterým zde svého času startoval Pater Schetty
Šampion DTM a mnohanásobný vítěz 24h Le Mans Frank Biela na Audi V8 quattro, se kterým se roku 1990 stal mistrem Hans Joachim Stuck
Nejnovějším exponátem na kopci Rossfeld byl tento aktuální DTM-Audi RS5 s Benoitem Treluyerem v kokpitu
Nejstarším vozem podniku byl tento Brasier z roku 1908
Podniku se zúčastnil i dřívější chráněnec Waltera Wolfa ve Formuli 3, Rakušan Willi Siller
Siller nastoupil znovu jako tovární jezdec týmu Schnitzer-BMW
Stáj Schnitzer z nedalekého Freilassingu přivezla do Berchtesgadenu několik cesťáků BMW
Nechyběla ani US-monstra, jako tento 6lirový Shelby Cobra Daytona
Bývalý pilot F1 Karl Wendlinger osedlal „červenou svini“, neboli AMG-Mercedes 300SEL z roku 1970
Bývalý mistr Evropy Jochi Kleint…
….startoval s tímto 2motorovým speciálem VW Golf II Bi-Motor roku 1987 na Pikes Peaku
Předvedla se jak krásná Andruetova Alpina A110…
…tak i Melkus RS 1000 z roku 1971
Diváky bavily i mnohé talk-shows: zde zjevně mají legraci Frank Biela, Walter Röhrl a Dieter Braun
Ne, jedna z prvních kreací Petera Saubera, typ C2, nebyl žádný krasavec…
Tenhle Lion-Peugeot z roku 1909…
…vyjel až nahoru stejně tak, jako obrovitý Mercedes Benz 710 SS Rennsport
Přijel se podívat na místo smrtelné nehody svého otce: Luigi Scarfiotti (vlevo)
Gerhard Mitter junior startoval ve voze Mitter-DKW Formule Junior, který postavil jeho otec Gerhard Mitter sr. – jak známo mistr vrchů a první český rodák ve Formuli 1
Gerhard Mitter junior startoval ve voze Mitter-DKW Formule Junior, který postavil jeho otec Gerhard Mitter sr. – jak známo mistr vrchů a první český rodák ve Formuli 1
Senzační Alfa Romeo Tipo 33/2 u původního startovního domku
Není k vidění často: Tento Celi-Porsche AC7 Formule 2 z roku 1969
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Nutné
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.