Pondělí 18. ledna 2021
Motorsport Monday CZ
  • HOME
  • Formule
  • Cestovní vozy
  • Rallye
  • Ostatní
No Result
View All Result
  • HOME
  • Formule
  • Cestovní vozy
  • Rallye
  • Ostatní
No Result
View All Result
Motorsport Monday CZ
No Result
View All Result

reklama

Indianapolis 2019: Definitivně největší kolotoč světa…

US-Američané tíhnou k tomu, vymýšlet si vlastní sportovní disciplíny, kterých se pak v zásadě účastní jen oni – a tím pádem jsou i „World Champions“ (voloviny, jako baseball nebo american football jsou toho nejlepšími příklady).

Dobrá, automobilové závody na z evropského hlediska primitivních oválech si nevymysleli v Americe, tento typ „auto-sportu“ ovšem přetrval jen tam. „Největší závod světa“, 500 mil v Indianapolisu se letos jel již po 103 a uspět v této 400km/h rychlé honičce je jen na první pohled primitivní záležitostí. Jde o tisíciny, odvahu a správnou taktiku.

Tým McLaren a jeho hvězdný pilot Alonso letos tvrdě poznali, že to chce perfektní přípravu – přípravu, jakou již po 18. předvedl vítězný tým Penske. Pojďte s sebou na malou obrázkovou pouť kolem sportovní stránky tohoto ohromného podniku.

Text a foto: Roman Klemm

  • Piloty žene především touha dostat svůj obličej na klasickou Borg-Warner-Trophy. Na vydělané miliony myslí až po průjezdu cílem…
  • Tým Penske položil základní kámen k úspěchu již v kvalifikaci: Pozdější vítěz Simon Pagenaud se postavil na pole-position – a při tom hrálo rozhodující roli perfektní nastavení vozu.
  • Za to měli u McLareno brzy sbaleno…
  • „Příští rok to tu ale zkusíme znovu!“ zapřísáhl se autorovi ředitel McLarenu, Gil de Ferran.
  • Jedinou ženou v poli byl Angličanka Pippa Mann. Dojela dobrá 16.
  • Tak jako Formule 1, mají i IndyCary jen jediného dodavatele pneumatik: Je jím tradičně výrobce Firestone
  • Trochu na hodnotě IndyCarům ubírá skutečnost, že na Brickyardu startovaly pouze jednotné šasi Dallara. Americká špičková formule tím poněkud připomíná evropskou F2
  • Závod se tradičně koná v neděli před největším US-svátkem „Memorial Day“, o který si Američané připomenou svých padlých. Proto je Indy 500 vždy úzce spjato s armádou
  • …a syn bývalého jezdce F1 Dereka proto nastoupil i v hodícím se overalu
  • V den závodu navštěvuje podnik téměř 400.000 diváků (přesná data pořadatel nikdy nezveřejňuje) a Indy 500 je tím co do návštěvnosti největším sportovním podnikem světa
  • Trať postavili začátkem 20. století daleko na západ za městem Indianapolis. Rozvoj metropole ale ovál dávno dohnal a dnes se ocitá uprostřed čtvrtě jménem Speedway
  • Brazilec Tony Kanaan je s odstupem nejpopulárnějším jezdcem pole. „TC“ se v posledních letech zesíleně věnuje i triatlonu
  • Sam Smith dříve sám závodil. Na oválu v Disney Worldu však utrpěl roku 2000 paralyzující zranění. Od té doby nasazuje vlastní tým
  • Velkou událostí je Carburation Day v pátek – nazvali bychom to 1,5hodinovým zahřívacím tréninkem
  • Neděle. Jezdci (zde JR Hildebrand) jedou obklopeni svými blízkými a mechaniky z boxů na trať
  • Idol desítek tisíc Američanů Aj Foyt
  • Fandům krátí čas i pochodové kapely
  • Když pak Jim Cornelison zazpívá „Back Home Again in Indiana“, jde do tuhéh
  • První startovní řada: Pagenaud, Carpenter a Pigot
  • A pak se závod na 200 x 2,5 mil před narvanými ochozy rozjel
  • Smutným hrdinou a asi nejrychlejším jezdcem dne byl Alexander Rossi
  • Zbrzdila ho ovšem nepovedená zastávka v boxech
  • Mezi nejrychlejšími se téměř celý závod pohybovali i Bourdais a Carpenter
  • Francouz ale nakonec skončil po kolizi s Grahamem Rahalem
  • Fandové na tribunách mají o dění na trati vynikající přehled
  • Vozy stavěly pětkrát v boxech. Zde doplňuje palivo a mění pneumatiky tým Penske u vozu Helia Castronevese
  • Japonec Takuma Sato (zde před Jamesem Hinchcliffem) jel nenápadný závod, po silném finiši ovšem dojel výborný třetí
  • Nejlepší závěr měl 35letý Francouz Simon Pagenaud. Zde právě po dvousté přejíždí cílový Yard of Bricks
  • A pak už se jen slavilo: Pagenaud právě tradičně prázdní láhev mléka
  • Simon Pagenaud je jedním z mnoha Evropanů, kteří šli s úspěchem hledat sportovní štěstí do Států
  • Pagenaudova Dallara ve Winners Circle: Šmouhy od gumy, cákance mléka vítěze a list z vavřínového věnce
  • Teď na rok patří Borg Warner Trophy Pagenaudovi
  • Pro sponzora Johna Menarda byl letošní úspěch prvním vítězstvím v Indianapolisu po 40letém marném snažení
  • Majitel stáje Roger Penske, manažer týmu Tim Cidric a jezdec Simon Pagenaud tradičně líbají Yard of Bricks
  • Na úspěch svého výrobku se rád přijel podívat i geniální Gianpaolo Dallara. Asi jako jediný dopředu věděl, že na tutovku vyhraje – vždyť byly na startu jen jeho konstrukce
  • Roger Penske vyhrál v Indianapolisu již 18krát. Drží tím absolutní rekord mezi týmy
  • Vítězná trojice: Penske, Cidric a Pagenaud
  • Simon Pagenaud: „Těším se na Chevrolet Camaro pro vítěze a můj obličej na tomto poháru!“
Předchozí článek

Indy Lights: Je Oliver Askew budoucí hvězdou Indy 500?

Další článek

Foto Story: Staví Dallara vozy pro Indy 500 v Americe?

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama

© 2020 Motorsportmondaycz

  • HOME
  • Kontakt
No Result
View All Result
  • HOME
  • Kontakt

© 2020 Motorsportmondaycz