Je to zajímavá strategie, kterou vymysleli u týmu McLaren. Ovšem pokud to spíš není tak, že jim nic jiného nezbývá, než do světa vykřikovat, že titulárního sponzora nechtějí. Tím spíš, když po rozchodu s Hondou by se hodila každá koruna, resp. dolar či euro. Neprokoučoval to náhodou nový šéf stáje Zak Brown?
Když Ron Dennis loni u týmu skončil, lépe řečeno mu byla odebrána velká část pravomocí a ty přešly na Zaka Browna, tak to totiž bylo o něčem jiném. Kudy Brown chodil, tak tam tvrdil, že bez titulárního sponzora to nejde a udělá všechno možné i nemožné proto, aby ho získal. Uteklo pár měsíců a najednou se karty změnily, titulární sponzor tedy najednou ne, protože ho vlastně vůbec není potřeba. Dnes víme, že McLaren se bez něj opravdu bude muset obejít, ať už jako důvody vezmeme záměr či se spíš zaměříme na Brownovu neschopnost. „Budeme spolupracovat s velkými partnery, titulární sponzor nebude. Ale mají to tak všechny týmy F1, nedělejme z toho vědu.“
Pravdou je, že prodat jméno by nebylo až tak složité. Ale chce-li McLaren zůstat McLarenem, tak to není správná cesta. Ochrana vlastní značky je tu základ. Při pohledu na týmy F1 však není až tak úplně pravda to, co se snaží Brown veřejnosti zdělit. Jen namátkou – Red Bull má Aston Martin v názvu a „béčko“ se oficiálně jmenuje Red Bull Toro Rosso Honda. A co třeba Sahara Force India či Williams Martini? Takže pane Browne, titulárního sponzora opravdu nemají jen Haas a Renault. A samozřejmě Ferrari, ale tam je to spíš proto, že si to přeje „šedá eminence“ značka Marlboro.
Foto: Facebook