Alessio Lorandi si svůj debut ve formuli 2 odbyl již v Maďarsku. Jeho tým Trident si ho vybral v GP3, aby nahradil Santina Ferrucciho. Teď se Lorandi musí smiřovat s tím, že po bojích o přední pozice, na které byl zvyklý z GP3, startovní pole ve formuli 2 spíše uzavírá. A nadšený z toho rozhodně není…
Přechod do formule 2 znamenal zároveň i ukončení tvé kariéry v GP3. Jak si se svými roky tam spokojený? Dosáhl jsi všech cílů?
Určitě jsem svých cílů nedosáhl, měl jsem několik velmi dobrých závodů, ale i dva velmi špatné víkendy letos v Barceloně a na Silverstone. V Barceloně jsem neměl rychlost a na Silverstone jsem ztratil víkend na začátku prvního závodu, když jsem z podivného důvodu zůstal stát na startovním roštu. Takže celkově nejsem spokojený, protože jinak bych určitě zůstal v GP3. Ale jelikož jsem měl možnost jít do F2 a nebyl jsem v boji o titul, udělali jsme pravděpodobně správné rozhodnutí a věřím, že mám schopnost být rychlý, protože v GP3 jsem byl vždy rychlý.
Za jak velkou výhodu považuješ, že zůstáváš ve stejném týmu jako v GP3?
Neřekl bych, že je to úplně stejný tým, protože všichni inženýři a mechanici jsou zde jiní. Samozřejmě, základ je stejný, ale je třeba budovat nové vztahy a to není během sezony snadné, takže to tak jednoduché není.
Debutoval jsi uprostřed sezony, bez toho abys ve voze F2 kdy seděl. Jak ses na to připravoval?
Měl jsem hodně příprav. Pracoval jsem s inženýry, snažili se mě připravit tak dobře, jak jen to bylo možné. Ale samozřejmě, nemohl jsem jezdit v autě, takže se toho příliš dělat nedá, můžu se připravit jen technicky a fyzicky, to je vše.
Co jsi na formuli 2 shledal nejtěžší?
Výkon, ovládat turbo motor je velmi náročné, stejně tak pneumatiky. Ale rozhodně vše začíná od výkonu.
Jak jsi spokojený s výsledky zatím odjetých závodních víkendů?
Samozřejmě, že nemohu být spokojený. Byl bych šťastný, kdybych bojoval o top pozice, ale jezdit ve středu pole to nemá nikdo rád. Auto je velmi složité a učit se za pochodu není snadné. Také spolupráce s týmem je obtížná. Zatím přesně nevím, co auto potřebuje a také to ještě neumím nejlépe vyjádřit. Nejsem tedy spokojený, ale pracuji na zlepšení.
Trident GP3 je top tým, kdežto Trident F2 je posledním týmem v šampionátu. Nemyslíš, že zůstat v GP3 by přeci jen bylo lepší pro ukázání tvého potencionálu?
To určitě ano. V GP3 to bylo o hodně jednodušší, vždy jsem bojoval o top 3 nebo top 4. Byli jsme pokaždé zcela konkurenceschopní, kromě Barcelony. Takže ano, bylo by jednodušší ukázat můj potenciál, ale teď jsem tady a musím toho využít nejlépe, jak umím.
Arjun Maini je tvým týmovým kolegou již potřetí a máte spolu velmi dobrý vztah. Myslíš, že to může týmu pomoci?
Ano, máme pěkný vztah. Známe se velmi dobře a respektujeme se. Myslím, že je to dobré pro tým, protože věřím, že jsme oba docela dobří jezdci a máme podobný styl ježdění, což nám pomáhala vnímat auto stejně.
Šárka Chomiaková