Most Historic Grand Prix 2018 – zatím neznámý dobrý nápad
Na záda mu v neděli ovšem dokázal dýchat mladý Matteo Ferrer-Aza s Ligierem
Mostečtí promotéři správně poznali, že historici tvoří jedno z právě nejvíce vzkvétajících odvětví motorsportu a podruhé konali svou cenu „Most Historic“.
Silná britská, německá a italská scéna majitelů starších vozidel ale okruh na severu Čech letos ze svého kalendáře bohužel zvětšiny vypustila a tak se čtyř vypsaných tříd FIA Masters zúčastnil jen relativně malý počet vozů. I tak ale bylo co objevovat. V boxech stál dostatek zajímavých exponátů a pozorný divák mohl v paddocku narazit i na velké osobnosti, jako bývalého pilota F1 Martina Donellyho, vítěze Le Mans Juergena Bartha nebo hvězdu DTM Steva Sopera. Zde je Most Historic 2018 objektivem a slovy Romana Klemma.
Text a foto: Roman Klemm
Nick Padmore na Williamsu FW07C byl nejrychlejším mužem podniku
Na záda mu v neděli ovšem dokázal dýchat mladý Matteo Ferrer-Aza s Ligierem
Jen Rivetův March 811 jaksi nestačil na ostatní…
Startovní postavení bylo plné krasavic – to moderní F1 v Rakousku nemohla nabídnout
Návrat do 70. let: Shadow a Fittipaldi v 1. startovní řadě na Mosteckém okruhu
Souboj na brzdě mezi Britem Wolfem a Japoncem Kubotou…
…skončil nehodou. Pro jezdce, tak i pro Shadow s Lotusem bohudík neměla vážnějších následků
Ferrer-Aza, Padmore a Constable na stupni vítězů
Vrcholem víkendu byl samozřejmě velmi napínavý nedělní závod Formule 1: Zde jede Smith-Hillardův Fittipaldi před Constableovým Tyrrellem a Thorntonovým Lotusem
Byl v Mostě v roli delegáta FIA: Bývalý pilot Lotusu-F1 Martin Donelly
Pastva pro oči pamětníka: Lotus, Ligier, Shadow, dva Lotusy a Arrows v první šikaně
March 811, se kterým jezdil dříve Derek Daly před kulisou Krušných hor…
Fittipaldiho nesplněný sen: Brazilský vůz s číslem 1 mistra světa…
Mladý Brit Matteo Ferrer-Aza debutoval v Mostě ve Formuli 1 – a jak!
Elegance bok po boku – tak to má být…
Most Historic to ovšem nebyla jen F1: Právě startuje historický šampionát FIA cestovních vozů
Na Autodromu, který se mu líbil („I like the track from my first lap here!“) debutoval i bývalý superstar BMW Steve Soper
Svou Lotus-Cortinu očividně nešetřil…
Tahle Lola s přehledem vyhrála závody sportovních vozů
No a pak tu byly Eastery…
Vedle Melkusů ovšem pouze hromada Estonií a žádné Metalexy
Také Škodovek bylo v paddocku a na dráze jen jako šafránu…
Hlavním komisařem podniku byl legendární Juergen Barth. Uprostřed je nezmar Formule 3, organizátor série AFR-Cup Franz Woess
Tahle parta dostala pohár za vzornou restauraci jejich hadraplánu
Tak snad na viděnou roku 2019 – s více vozy a více diváky