Ano, letošní podnik DTM a F3 na Norisringu jistě nevešel do análů tohoto tradičního eventu jako jeden z nejzářivějších.
Začátek byl pokažen všudypřítomným strachem z nejisté budoucnosti DTM, který vzal Gerhard Berger pořadatelům a fandům teprve o sobotní poledne, když v rámci tiskové konference oznámil budoucí kooperaci DTM s japonským šampionátem Super-GT. Počet účastníků jako by této chmurné náladě přímo odpovídal: Snad ještě nikdy se neztrácelo v obrovitém areálu dřívějšího Reichspateitagsgelände méně vozů, než letos.
Vedle 20 speciálů DTM a stejného počtu monopostů F3 musel fanda dlouho hledat, aby našel něco na čtyřech kolech a se startovním číslem na čumáku. Mimo DTM a F3 skutečně startovala již jen jediná třída: Mistrovství „100 Meilen Trophy“ pro historické vozy. Předvést plným tribunám BMW M1, BMW 3.0CSL, Porsche 911 a Ford Capri, které zde jezdily o vavříny před několika dekádami, jistě nebylo špatným nápadem. Tyto vozy doplnilo několik sportovních prototypů Reynard a Lola.
Veřejnosti bohužel téměř zcela neznámá byla další nostalgicky zabarvená akce pořadatelů: Fandové mohli vyhrát spolujízdu po okruhu v jednom z aktuálních silničních modelů Audi, BMW a Mercedes, což by samo o sobě nebylo nic zvláštního. Pohled za volanty těchto vozů ovšem nechal znalce zírat: Po Norisringu vozili fandy legendy jako Klaus Ludwig, Bernd Schneider, Kurt Thiim and Frank Biela.
Text a foto: Roman Klemm