Motorsport Monday CZ
  • HOME
  • Formule
  • Cestovní vozy
  • Rallye
  • Ostatní
No Result
View All Result
  • HOME
  • Formule
  • Cestovní vozy
  • Rallye
  • Ostatní
No Result
View All Result
Motorsport Monday CZ
No Result
View All Result

Pátek v Le Castelletu: Sargeant nejrychlejší kvalifikace F2, u Charouz Racing System zklamání

Le Castellet (FRA) JUL 22-24 2024 - Round 9 of the Formula 2 Championship 2022 at Circuit Paul Ricard. Enzo Fittipaldi #22 Charouz Racing System © 2022 Diederik van der Laan / Dutch Photo Agency

Le Castellet (FRA) JUL 22-24 2024 - Round 9 of the Formula 2 Championship 2022 at Circuit Paul Ricard. Enzo Fittipaldi #22 Charouz Racing System © 2022 Diederik van der Laan / Dutch Photo Agency

Páteční kvalifikace šampionátu FIA F2 vynesla pole-position pro nedělní závod v rámci velké ceny Francie v Le Castelletu Loganovi Sargeantovi z týmu Carlin. Vozy české stáje Charouz Racing System provázely technické defekty. Enzo Fittipaldi vyrazí do obou závodů víkendu ze 14., Cem Bölükbasi z 22. startovní pozice.

Dopolední volný trénink: Vips vykročil do víkendu nejlépe

Až na stáj Van Amersfoort, kde Němec Beckmann nahradil Brita Hughese, nastoupilo pole FIA Formule 2 oproti poslednímu mítingu ve Spielbergu beze změn. Na trati, kterou nechal v kopcích nad Toulonem začátkem 70. let vybudovat aperitivový magnát Paul Ricard a která se jaksi stala první předlohou všech sterilních autodromů dnešních časů, se dopoledne představil nejlépe Juri Vips. Estonec předvedl, že dokáže být i bez podpory Red Bullu ze všech nejrychlejší. Jeho Hitech-Dallara projela okruhem  o desetinku rychleji, než Japonec Iwasa (DAMS) a o dvě lépe, než domácí Pourchaire (ART). Enzo Fittipaldi potvrdil svou dobrou formu 10. časem o 0,6s za Vipsem, druhý Charouzův jezdec Cem Bölükbasi pouze uzavíral pole trénujících.

Večerní kvalifikace:

O nedělní postavení na startu se jelo až v půl sedmé večer, ovšem za ideálních podmínek. Dráha, která odostřením esíčka po startu, rozkouskováním rovinky Mistral a tím i znedodnocením kdysi obávané zatáčky Signes v posledních letech ztratila všechna svá neuralgická místa, sedla při první sérii ostrých pokusů nejlépe Loganovi Sargeantovi (Carlin). Američanova křivka formy se po úspěších v Silverstone a Spielbergu prostě nachází hodně nahoře. Druhý čas zajel opět silný Iwasa a třetí Pourchaire. Z pohledu Charouz Racing Systemu byl Fittipaldiho 7. čas jistě příjemným výsledkem, za to Bölükbasi zatím nedokázal zajet jediné měřené kolo.

Hned úvodem rozhodující fáze session ovšem opustila Štěstěna i Fittipaldiho. Právě když se ostatní vydali k rozhodujícímu úderu na trať, zůstal jeho vůz tiše stát v boxech. Brazilec tedy musel bez možnosti obrany přihlížet, jak se propadává pořadím. Na špičce znovu vládl rozjetý Sargeant: ve svém posledním kole odsunul Iwasu, Vestiho a Drugoviche za sebe a znovu tak vyzvedl, že je současně největším Drugovichovým rivalem v boji o titul. Na druhého Japonce měl náskok pouhých 6 tisícin…

Bezbranný Fittipladi musí vzít zavděk 14. startovní pozici. Bölükbasiho vůz Charouzovy mechanici koncem kvalifikace přeci jen opravili, Turek s ním ovšem narychlo a bez průpravy nemohl zajet lépe, než na poslední místo.

Sobotní sprint odstartuje v 18:00h a z pole-position tuto partii rozehraje 10. dnešní kvalifikace, Jehan Daruvala (Prema).

Výsledek kvalifikace F2 ve Francii:

1. Logan Sargeant, Carlin                                  1:43,871s

2. Ayumu Iwasa, DAMS                                   1:43,877s

3. Frederik Vesti, ART                                      1:43,900s

4. Felipe Drugovich, MP                                    1:44,031s

5. Jack Doohan, Virtuosi                                    1:44,034s

6. Theo Pourchaire, ART                                   1:44,161s

7. Juri Vips, Hitech                                            1:44,308s

8. Marcus Armstrong, Hitech                            1:44,377s

14. Enzo Fittipaldi, Charouz Racing System     1:45,035s

22. Cem Bölükbasi, Charouz Racing System  1:45,773s

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Předchozí článek

Jako objevit „Šípkovou Růženku“: Solitude-Revival 2022

Další článek

F2 ve Francii: Charouz Racing System měl technické problémy, Fittipaldi bere alespoň bod

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

reklama
reklama
reklama
reklama
  • HOME
  • Kontakt
  • Zásady cookies (EU)

Copyright © 2022 Motorsport Monday CZ, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • HOME
  • Kontakt
  • Zásady cookies (EU)

Copyright © 2022 Motorsport Monday CZ, All Rights Reserved

Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Nutné Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}