Motorsport Monday CZ
  • HOME
  • Formule
  • Cestovní vozy
  • Rallye
  • Ostatní
No Result
View All Result
  • HOME
  • Formule
  • Cestovní vozy
  • Rallye
  • Ostatní
No Result
View All Result
Motorsport Monday CZ
No Result
View All Result

Poslední „Servus“ klasickému týmu Schnitzer-BMW

Vždy, když má cesta vedla do jihobavorského regionu kolem Freilassingu u Salzburgu, tak jsem si nenechal ujít krátký výlet do průmyslové oblasti tohoto městečka, abych se alespoň podíval do ohromné výkladní skříně závodní organizace Schnitzer Motorsportu. Předevčírem to asi bylo naposledy, co jsem se tam mohl podívat do dějin sportu…

„Schnitzer“. Toto jméno zní v uších fandů na celém světě coby synonym pro úspěchy závoďáků BMW. Před několika dny však veřejnost zastihla oficiální zpráva, že bavorský automobilový gigant ukončil spolupráci s tímto specialistou z městečka Freilassing poblíž rakouských hranic. Po zhruba 60 letech nesrovnatelných úspěchů! Společnost, kterou založili geniální bratři Josef a Herbert Schnitzerovi, se brzy vyvinula v nejlepšího ladiče motorů BMW. 

Mohl za to Josef „Sepp“
Zasloužil se o to hlavně Josef „Sepp“, který byl technickým čarodějem, zatímco Herbert řídil obchodní stránku jejich provozu. Pro oba zapřísáhlé Bavoráky neexistovala žádná jiná značka než BMW. S těmito vozy dokázali prokázat své schopnosti hned od začátku šedesátých let a brzy se stali týmem, který BMW přímo podporoval – jakousi neoficiální tovární odnoží.

Později začali Schnitzerové dokonce stavět vlastní podvozky založené samozřejmě na BMW a i ty staly často nedosažitelným měřítkem v největších mistrovstvích cestovních vozů na světě, jako byly DRM, ETCC a WTCC. Schnitzer-BMW vítězily v Evropě, Asii a Americe, podnik z Freilassingu se ale paralelně stal dodavatelem motorů pro mnoho špičkových týmů formule 2 a sportovních vozů. Koupit si nějakou tu Schnitzerovu extra-koňskou sílu znamenalo zajistit si úspěch.

Legenda byla obětována
Když Josef v roce 1978 přišel při dopravní nehodě o život, pokračoval Herbert ve vedení společnosti spolu se svým polo-bratrem Charlie Lammem. A jejich nadvláda na všech možných závodních tratích globu pokračovala dál a dál. Malý showroom ve Freilassingu je doslova napěchován trofejemi z Nürburgringu, Spa, Silverstonu, Le Mans, Macaa, Suzuky, Sebringu, Road Atlanty atd. Těžko najdete okruh, kde by značka Schnitzer-BMW nevyhrála.

Charismatický Charly Lamm loni zemřel, což pro podnik znamenalo začátek řady negativních zpráv, které vyvrcholily zmíněným rozhodnutím BMW nechat svého dlouholetého „elitního spolubojovníka“ v motoristickém sportu padnout jako horkou bramboru. Problémy spojené s přechodem sériové výroby BMW na elektromobily a ekonomický dopad koronové krize donutily manažery v Mnichově jednat velmi nepopulárně. Rozhodli, že své úspěšné, ale finančně náročné odnoži obrátí záda – sport je prostě to první, kde se nejedna automobilka současně snaží ušetřit.

Zdá se, že je zkáza firmy Schnitzer Motorsport neodvratnou záležitostí. Vedení již propustilo podstatnou část svého personálu, neexistuje žádný sportovní program pro rok 2021 a na obzoru chybí finančně potentní investor-spasitel.

Schnitzer se tak stal další legendou našeho sportu, která byla obětována pravidlům moderního globálního obchodního myšlení …

Text a foto: Roman Klemm

Předchozí článek

Marisa Ehret: Z gridu GT-Masters vystartovala k titulu Playmate roku 2020

Další článek

Kde bude vidět tým Charouz Racing System v rámci FIA- Formule 3 v roce 2021?

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

reklama
reklama
reklama
reklama
  • HOME
  • Kontakt
  • Zásady cookies (EU)

Copyright © 2022 Motorsport Monday CZ, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • HOME
  • Kontakt
  • Zásady cookies (EU)

Copyright © 2022 Motorsport Monday CZ, All Rights Reserved

Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Nutné Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}