Prototypy Cadillac neměly v Daytoně konkurenci, Alonso naopak vyhořel

Jedna z nejočekávanějších událostí moto sezóny je minulostí. Šestapadesátý ročník slavné čtyřiadvacetihodinovky v Daytoně skončil. Úvodní závod IMSA WeatherTech Sportscar Championschip opanovaly prototypy značky Cadillac DPi-V.R.. Navázaly tak na úspěch z loňského roku.

Bývá to zážitek na celý život. Pokud se vám někdy poštěstí být přímo na místě, pravděpodobně nikdy nezapomenete. Letošní Daytona se do historie zapíše především triumfem Cadillaců. Portugalští jezdci Joao Barbosa a Felipe Albuquerque doplněni o Brazilce Christiana Fittipaldiho, synovce dvojnásobného mistra světa Formule 1 Emersona Fittipaldiho, nenechali nikoho na pochybách, že byli právem pasování na velké favority. Stáj Mustang Sampling tak díky nim mohla slavit. Fittipaldi a Barbosa přitom v Daytoně získali už své třetí vítězství, jejich kolega tyto pocity zažíval poprvé. Jejich Cadillac prakticky neměl konkurenci od samého začátku, nějakou hrozbou snad byly jen Acury ARX-05 DPi z Penske Racing.

Hodně se sázelo i na stáj United Autosports, která do závodu povolala dva prototypy Ligier JS P217 Gibson. Jedním z tahounů měl být Fernando Alonso, ale nedařilo se mu stejně, jako celému týmu. Selhání brzd znamenalo nutnou opravu a když se Španěl vrátil na trať, průběžné třiadvacáté místo nedávalo příliš nadějí na dobrý výsledek. Posádka Fernando Alonso, Phil Hanson, Lando Norris nakonec skončila až na konci čtvrté desítky.

V kategorii GTLM se z vítězství radovala posádka Ryan Briscoe, Richard Westbrook, Scott Dixon s vozem Ford GT. Ve třídě GTD pro vozy GT3 se radovali Rolf Ineichen, Mirko Bortolotti, Rik Breukers, Franck Perera s vozem Lamborghini Huracan GT3.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *