Série GP3 má dalšího nováčka. Pro dva poslední závody sezony se k týmu Arden připojil Sacha Fenestraz. A tentokráte by mohlo jít o opravdového talenta. Je totiž šampionem Eurocupu Formule Renault 2.0 z roku 2017. Letos působí ve formuli 3 a do GP3 se vydal s cílem co nejvíce se toho naučit pro příští sezonu.
Jak ses vůbec k motorsportu dostal?
Svou kariéru jsem začal více než před deseti roky, když mi byli tři roky. V Argentině jsem jezdil na motokárách. V roce 2015 jsem pak začal závodit s monoposty ve francouzské F4, poté jsem na dva roky přešel do Formule Renault, v druhém roce jsem tam vyhrál titul, od letošního roku závodím v evropské F3, a poslední dva závodní víkendy odjezdím v GP3.
Na jaký moment své kariéry jsi nejvíce pyšný?
Myslím, že na zisk titulu v minulém roce. Byl to těžký rok, tvrdě jsme pracovali, abychom dosáhli dobrých výsledků. Tento rok (v F3) nebyl nejlepší, ale na loňský rok, kdy jsem vyhrál titul ve Formuli Renault, jsem opravdu pyšný.
Tento víkend debutuješ v GP3. Jak k tomu došlo?
Je to méně než týden, kdy mi můj manažer a otec řekli, že tu budu jezdit, tedy to bylo dost narychlo. Již se vědělo, že formule 3 nebude dále existovat. Tedy bude, ale v jiném formátu a GP3 bude vlastně nová F3 a myslím, že spoustu lidí a jezdců přijde do tohoto šampionátu. Takže jeden z cílů je trochu si zvyknout na auto, na formát víkendů, pneumatiky. Bylo to trochu narychlo oznámeno, ale cílem je naučit se toho tolik, kolik jen bude možné.
Nikdy jsi ve voze GP3 neseděl. Jak ses na tuto situaci připravoval?
Ano, neměl jsem vůbec žádný trénink ve voze, takže jsem se připravoval co nejvíce na simulátoru a pomocí videí. Dělal jsem co jsem mohl, ale není toho mnoho, protože GP3 zde naposledy jezdila v roce 2015, což už je hodně dávno. Takže mým cílem, je naučit se toho na trati co nejvíce jen bude možné, zejména o pneumatikách, neočekávám, že budu dělat nějak extra rychlá kola, cílem je se učit.
Jaké jsou dle tebe největší rozdíly mezi GP3 a F3?
Vypadá to, že auto je těžší, rychlejší na rovinkách, trochu pomalejší v zatáčkách a má méně přítlaku. Ale víc vám budu schopen říci po závodním víkendu.
Kromě nového auta tě čeká i nová trať, jak si na ni věříš?
Nová trať je to pro každého, což je pro mě výhoda. Vypadá to jako docela dobrá trať, trochu jako městský okruh, a ty mi obecně jdou, ale toto je tak půl napůl, řekl bych. Nevím, co očekávat, ale, jak jsem řekl, je to nová trať pro každého, protože tu ještě nikdo nejel, což je pro mě dobré, ale stále je tu ta těžší část, tedy auto, které ještě neznám.
Jaké jsou tvé cíle pro zbytek sezony?
Jak jsem řekl, naučit se toho co nejvíce, abych se připravil na budoucí působení. Poznat auto, tratě – Abu Dhabi je další, kterou neznám – také pneumatiky, což je jedna z nejtěžších věcí. A to je všechno, nemám cíle pro výsledky, jen se učit a jezdit co nejrychleji a uvidíme, jak to dopadne.
Šárka Chomiaková