Motorsport Monday CZ
  • HOME
  • Formule
  • Cestovní vozy
  • Rallye
  • Ostatní
No Result
View All Result
  • HOME
  • Formule
  • Cestovní vozy
  • Rallye
  • Ostatní
No Result
View All Result
Motorsport Monday CZ
No Result
View All Result

Salaquarda při ADAC-GT-Masters na Sachsenringu: Zatracené kvalifikace…

Sachsenring nedaleko severočeských hranic je již tradičně hostitelem ADAC-GT-Masters a tak se na trati v bezprostředním sousedství působiště spisovatele Karla Maye (Hohenstein) i letos sešlo zdravé pole 32 vozů ke čtvrtému podniku tohoto šampionátu.

V sobotu triumfovala německo-švýcarská posádka Mercedesu, Dienst/Frommenwiler, v neděli se prosadili Pommer se Schmidtem na Chevroletu Corvette – rovněž z Německa a Švýcar. Posádka českého týmu ISR, Filip Salaquarda a Frank Stippler doplatila na slabé časy v kvalifikaci a nedosáhla na top10.

Sobota: První velký úspěch pro Diensta s Frommenwilerem

Úkolu sobotní kvalifikace se nejlépe zhostil Němec Marvin Dienst na AMG-Mercedesu týmu Schuetz. Historicky první mistr německé F4 se na pole-position postavil před dvojicí vozů Porsche 911 Michaela Ammermüllera (SSR) a Roberta Renauera (Herberth). Audi R8 české stáje ISR postavil Filip Salaquarda na 21. startovní místo. 

Story vítězů závodu se čte na první pohled jednoduše: 23letý Dienst udělal o „první poločas“ hodinového závodu na 45 kol vše perfektně, předal svůj červený Mercedes 31letému kolegovi Philippovi Frommenwilerovi s malým náskokem a Švýcar ho spolehlivě uhájil až do cíle. Pro oba to znamenalo jeden z největších úspěchů kariéry, což Dienst komentoval takto: „Začátek sezony nám bez testů příliš nevyšel. Po Hockenheimu jsme auto zcela rozebrali, našli chybku a dali ho znovu dohromady. Můžeme tedy přesně říci, proč jsme zde tak rychlí…“ A Frommenwiler dodal: „Marvinův výkon v kvalifikaci a v jeho stintu byl samozřejmě základem dnešního úspěchu. Bylo krásné, že tu byli i diváci a tak jsem poslední kolo dokonce šel z plynu a řádně si ty okamžiky vychutnal.“

O druhou pozici se téměř celý závod přetahovali Herberth-Porsche Roberta Renauera a Svena Müllera s Toksport-Mercedesem Maro Engela a Luky Stolze – nakonec byl Zuffenhausenský stroj o vteřinku rychlejší. Také Filip Salaquarda předvedl dobrý první stint. Na trati zůstala jeho ISR-Audina ze všech nejdéle a tak se český tým mohl jedno kolo dokonce těšit z „virtuálního“ vedení. Frank Stippler převzal a vyjel na 17. pozici, kterou pak zlepšil na 16. místo v cíli – více prostě nebylo na zatáčkovité trati v tak vyrovnaném poli možné.

Výsledek sobotního závodu:

1. Dienst/Frommenwiler, Schuetz-Mercedes-AMG GT3

2. Renauer/Müller, Herberth-Porsche 911

3. Stolz/Engel, Toksport-Mercedes-AMG GT3

4. Schothorst/Zimmermann, Grasser-Lambirghini Huracan

5. Wishofer/Boccolacci, Zakspeed-Mercedes-AMG GT3

6. Ammermüller/Engelhart, SSR-Porsche 911

16. Salaquarda/Stippler, ISR-Audi R8  

Neděle: O vítězi rozhodly spánek na startu, zlomený závěs a penalizace

Nedělní kvalifikace se v některých týmech museli ujmout slabší z dvojic pilotů, u jiných směl za volant silnější jezdec. Podle toho se pořadí v porovnání k sobotě změnilo. Vůz sobotního vítěze kvalifikoval Philipp Frommenwiler jen jako 29. Zato se na pole-position letos podruhé postavil Rutronik-Audi R8  Dennise Marschalla. Mladého Němce ovšem musela v závodě střídat mnohem pomalejší Corrie Schreinerová… Na startovních místech dvě a tři se ovšem směli připravit vyrovnané favorizované posádky Stolz/Engel (Toksport-Mercedes) a Niederhauser/van der Linde (Rutronik-Audi).  Frank Stippler zajel s Audi R8 pražské stáje ISR 17. čas. Ani při podobně úspěšném postupu kupředu v závodě, jako o den dříve, tedy byl špičkový výsledek hodně daleko vzdálen.

Boj o nedělní vítězství poznamenaly tři klíčové události: Zaprvé to byl katasrtrofální start polemana Diensta. Němec tím nejen ztratil dvě pozice, postaral se i o jakousi „zácpu“ v první zatáčce a hromadnou strkanici, během které musel i Stipplerův ISR-Audi krátce do štěrku.

Zadruhé to byl defekt závěsu jasně vedoucího Engela těsně před poločasem a nakonec zatřetí penalizace vozu, který vlastně projel cílem jako první: Grasser-Lamborgini s Frankem Pererou za volantem byl obdarován 30sekundovým trestem za to, že jeho kolega Costa Balboa před startem nedovoleně agresivně zahříval brzdy.

Z nečekaného úspěchu se tedy tešila posádka Callaway-Corvetty C7, Markus Pommer s Jeffreyem Schmidtem.

A Salaquardova Audi? Po Tohuwabohu prvního kola předal Stippler Salaquardovi ležíc kolem 20. místa a Čech se poté s úspěchem propracovával mezi prvních 15, když několik kol před koncem přebrzdil poslední zatáčku a šel do hodin…

Šampionát pokračuje za dva týdny v rakouském Spielbergu.  

Výsledek nedělního závodu:

1. Pommer/Schmidt, Callaway-Corvette C7

2. Weerts/Vanthoor, WRT-Audi R8

3. Niederhauser/van der Linde, Rutronik-Audi R8

4. Hofer/Haase, Land-Audi R8

5. Ellis/Marciello, HTP-Mercedes AMG GT3

6. Ammermüller/Engelhart, SSR-Porsche 91120. Salaquarda/Stippler, ISR-Audi R8 

Text a foto: Roman Klemm

Předchozí článek

Josef Knopp: Snažím se jít na svým cílem, zábava jde stranou

Další článek

Testy F3 v Barceloně: Češi se neztratili, Staněk i Knopp byli hodně vidět

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

reklama
reklama
reklama
reklama
  • HOME
  • Kontakt
  • Zásady cookies (EU)

Copyright © 2022 Motorsport Monday CZ, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • HOME
  • Kontakt
  • Zásady cookies (EU)

Copyright © 2022 Motorsport Monday CZ, All Rights Reserved

Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Nutné Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}