Motorsport Monday CZ
  • HOME
  • Formule
  • Cestovní vozy
  • Rallye
  • Ostatní
No Result
View All Result
  • HOME
  • Formule
  • Cestovní vozy
  • Rallye
  • Ostatní
No Result
View All Result
Motorsport Monday CZ
No Result
View All Result

Testy F2 v Emirátech: Roman Staněk ani jezdci Charouz Racing System nezaháleli

Poslední závod sezony FIA-Formule 2 se konal teprve minulou neděli – čas k odpočinku tím pro týmy ovšem nezačal. Naopak. Dle vzoru F1 všechny stáje totiž na trati Yas Marina zůstaly, aby mezi středou a pátkem vyzkoušely nové jezdce a nebo prohloubily svou spolupráci s jezdci z tohoto roku. Času k tomu bylo dost: během zmíněných tří dní se zkoušelo vždy tři hodiny dopoledne a tři odpoledne. Z českého hlediska zajímala především příprava Romana Staňka, který by do F2 rád postoupil s týmem Trident a Charouz Racing Systemu, kde směli poprvé testovat Roy Nissany a Brad Benavides.

Středa: Rychlý Verschoor ovládl první den a jel ve čtvrtek domů

O první den testu byla trať odpoledne o několi desetinek rychlejší, než dopoledne. Byl to především nadmíru zkušený Nizozemec Richard Verschoor, kdo celý den udával tempo. Dopoledne zajel na voze krajanů Van Amersfoort Racingu za Dennisem Haugerem (MP) a Jackem Doohanem (Virtuosi) třetí čas. Odpoledne svůj výkon o 0,5s zlepšil, což znamenalo nejlepší výkon dne. Z nováčků se nejvýrazněji uvedl Brit Oliver Bearman (Prema). Také Moravák Roman Staněk se ovšem mohl ohlédnout  po slibném “prvním setkání” s Dallarou-F2 italské stáje Trident: s přehledem se pohyboval mezi top10 (ráno 7., odpoledne  8.), přičemž na Verschoora ztrácel pouze 0,6s. Charouz Racing System nasadil v Emirátech zkušeného Izraelce Roye Nissanyho a debutanta Brada Benavidese (Američana s latinskými kořeny). Nissany se ihned zabydlel ve středu časových listin, Benavides se rychle zlepšoval a odpoledne byl bezprostředně za kolegou dobrý 15.

Nejrychlejší časy středy:

1. Richard Verschoor, Van Amersfoort                1:36,395s

2. Frederik Vesti, Prema                                     1:36,398s

3. Oliver Bearman, Prema                                  1:36,558s

4. Dennis Hauger, MP                                          1:36,574s

5. Ayumu Iwasa, DAMS                                     1:36,773s

Pro porovnání:

Roman Staněk, Trident                                     1:36,923s

Roy Nissany, Charouz Racing System             1:37,229s

Brad Benavides, Charouz Racing System         1:37,878s

Čtvrtek: Favorit Jack Doohan předvedl své ambice

U Charouz Racing Systemu to očividně myslí s jezdeckou dvojicí Nissany-Benavides vážně – Izraelec s Američanem seděli v kokpitech českých vozů i ve čtvrtek. Nissany přesvědčil o „rychlé dopoledne“ 7. časem, pouhé 4 desetiny za nejrychlejším celého dne, Jackem Doohanem. Za Australanem se seřadili vesměs zkušení borci Jehan Daruvala, Ayumu Iwasa, Ralph Boschung a bývalá Chrouzova jednička, Enzo Fittipaldi. Brazilec pojede v rámci svého postupu mezi juniory Red Bullu roku 2023 za Trevora Carlina. Nejlepším nováčkem byl tentokrát s pátým časem Ind Kush Maini (Campos), bratr pilota DTM. Roman Staněk, který by jistě rád prodloužil svou vele-úspěšnou spolupráci se stájí Tridend postupem do Formule 2, byl 18. Odpoledne simulovaly týmy prostřednictvím vydatných long-runů především nastavení do závodů. Nejlépe to vyšlo týmům Prema a DAMS, jejichž jezdecké dvojice Vesti-Bearman a Iwasa-Leclerc obsadily první čtyři místa. Také Nissany, Benavides a Staněk potvrdili 7. až 9. časem, že v tomto ohledu našli správný set-up.

Nejrychlejší časy čtvrtku:

1. Jack Doohan, Virtuosi                             1:35,990s

2. Jehan Daruvala, MP                               1:36,160s

3. Ayumu Iwasa, DAMS                              1:36,165s

4. Ralph Boschung, Campos                       1:36,311s

5. Enzo Fittipaldi, Campos                           1:36,335s

Pro porovnání:

Roy Nissany, Charouz Racing System             1:36,352s

Roman Staněk, Trident                                     1:37,152s

Brad Benavides, Charouz Racing System         1:37,243s

Pátek: Poprvé zazářil šampion F3 Martins

Kariéra Victora Martinse se zatím vyvíjí dle zavedlého „francouzského systému“: Junior Renaultu se stal mistrem Evropy F-Renault, postoupil do F3 a v Monze získal i zde titul mistra. Zůstane u týmu ART a pojede za něj příští rok ve Formuli 2. První dva dny arabských testů pojal nováček zdrženlivě, v pátek ale udeřil nejrychlejším kolem 3denních zkoušek! Hned za ním ukončili testy další dva jezdci, kteří budou platit za favority ročníku 2023, Jack Doohan a Theo Pourchaire. Také z pohledu Charouz Racing Systemu skončila sezona slibně: Nissany vypálil na trať 4. nejrychlejší čas, přičemž mu na Martinse scházelo jen směšných 7 setin! Izraelec tedy může být s průběhem třídenní spolupráce s Charouzem stejně tak spokojený jako tým – uvidíme tedy roku 2023 ve Formuli 2 židovsko-českou alianci..? Staněk a Benavides tentokrát na špičku nestačili.  Poslední session po polední přestávce (byla zhruba o sekundu pomalejší, než dopoledne) ovládli nováčci. Nejrychlejší byl Maini před Villagomezem (Van Amersfoort). Za Novalakem skončili daleko vepředu i Zane Maloney a Arthur Leclerc. Staněk byl znovu relativně daleko vzadu, zatímco Benavides nenastoupil.

Teprve poté začala i pro Formuli 2 zimní přestávka. Potrvá až do poliviny února, než se týmy znovu sejdou k dalším testům v Bahrajnu.

Nejrychlejší časy pátku:

1. Victor Martins, ART                                       1:35,908s

2. Jack Doohan, Virtuosi                                     1:35,935s

3. Theo Pourchaire, ART                                  1:35,968s

4. Roy Nissany, Charouz Racing System           1:35,978s

5. Arthur Leclerc, DAMS                                    1:36,014s

Pro porovnání:

Roman Staněk, Trident                                     1:37,046s

Brad Benavides, Charouz Racing System         1:38,108s

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Předchozí článek

Na závěr sezony F2 triumfoval Japonec Iwasa, Fittipaldi celkově osmý

Další článek

DTM nebo GT-Masters 2022? Duel bezejmenných skončil remízou

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

reklama
reklama
reklama
reklama
  • HOME
  • Kontakt
  • Zásady cookies (EU)

Copyright © 2022 Motorsport Monday CZ, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • HOME
  • Kontakt
  • Zásady cookies (EU)

Copyright © 2022 Motorsport Monday CZ, All Rights Reserved

Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Nutné Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}