Motorsport Monday CZ
  • HOME
  • Formule
  • Cestovní vozy
  • Rallye
  • Ostatní
No Result
View All Result
  • HOME
  • Formule
  • Cestovní vozy
  • Rallye
  • Ostatní
No Result
View All Result
Motorsport Monday CZ
No Result
View All Result

Trapnost roku: Alonso a McLaren selhali v kvalifikaci pro Indy 500

Kvalifikace letošních, již 103. 500 mil v Indianapolisu se těšila zvláště velkému zájmu mezinárodních médií – a to díky účasti dvojnásobného mistra světa Formule 1 Fernanda Alonsa. Tento zájem zesílil po sobotním prvním kvalifikačním dni, kdy se velký (malý) Španěl nedokázal vtěsnat mezi 31 jistě kvalifikovaných.

Po havárii ve volném tríninku a defektu pneumatiky při jeho prvním pokusu ve zmíněné sobotní kvalifikaci, nestačila Alonsova McLaren-Dallara ani při příštích čtyřech pokusech o sérii rychlých čtyř měřených kol na to, dostat se z chvostu pole. Náhradní vůz, kterého musel po zmíněné nehodě použít, prostě nebyl dost rychlý. Alonso tučil, že je zle a řval rozrušeně do mikrofonu: „To je přeci směšné – co tu vůbec děláme“?

Těm, kteří se v sobotu nekvalifikovali, nabízí Indianapolis nedělní „Bump-Day“, tedy poslední možnost, zajistit si jedno ze tří míst v poslední, 11. řadě gridu. Nervy zopdpovědných McLarenu (a také zodpovědných celé letošní show – vždyť je Alonso s odstupem nejznámějším jezdcem pole) v neděli dodatečně drásal déšť, za kterého se na oválech nejezdí. Rozhodnutí padlo po dlouhém čekání mezi šesti zúčastněnými opozdilci až za sucha pozdě odpoledne. Za Sage Karamem a Jamesem Hinchcliffem držel Alonso ještě těsně před koncem session spásné třetí místo, když se na trať vydal poslední vůz Bump-Daye, zle financovaná Dallara malé stáje Juncos s Američanem Kylem Kaiserem v kokpitu. A stalo se neuvěřitelné: Kaliforňan, který teprve začátkem týdne přišel o všechny své sponzory, zlepšil Alonsův průměr 227,353 mph o 0,019 mph a největší hvězdu podniku vytlačil ze startovního pole!

Zdá se , že jak tým McLaren, tak i sám Alonso přípravu a účast v Indianapolisu silně podcenili. Indy 500 je přeci jen něco jiného, než závodit s továrním vozem ve WEC a Le Mans proti hrstce poloamatérů. Alonsův velký sen, vyrovnat královský tripple Grahama Hilla (Londýňan triumfoval jako jediný jezdec dějin jak v Monaku, tak i v Le Mans a Indy 500) zatím zůstane nevyřízenou záležitostí. Při celém Tohuwabohu kolem krajně naštvaného Alonsa se téměř zapomělo na jezdce, bojující o první startovní řadu. Poleman letošního ročníku, 35letý Simon Pagenaud (Penske) jistě promine – jeho jméno ale znají v Evropě opravdu jen insideři. Francouz z týmu Penske si zajistil průměrem 368km/h lukrativní první místo na startu před stejně tak neznámou  trojicí stáje Ed Carenter Racing s Edem Carpenterem, Spencerem Pigotem a Eden Jonesem v kokpitech. Jako pátý vyrazí do nedělního „největšího závodu světa“ mladá US-senzace Colton Herta před zkušenými Indy-borci Willem Powerem a Sebastienem Bourdaisem. Marco Andretti se bude o úspěch snažit přesně 50 let po triumfu svého dědy Maria Andrettiho z 10. startovní pozice. Bude ale bojovat proti známému „prokletí Andrettiů“ na této trati – od roku 1969 zde totiž nikdo z tohoto početného závodnického klanu neuspěl…

Předchozí článek

Charouzovi jezdci míří do Monaka: Budou z toho další stupně vítězů?

Další článek

Český Krteček vstupuje do Formule 1! Spojil se s Alfa Romeo Racing

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

reklama
reklama
reklama
reklama
  • HOME
  • Kontakt
  • Zásady cookies (EU)

Copyright © 2022 Motorsport Monday CZ, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • HOME
  • Kontakt
  • Zásady cookies (EU)

Copyright © 2022 Motorsport Monday CZ, All Rights Reserved

Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Nutné Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}