Motorsport Monday CZ
  • HOME
  • Formule
  • Cestovní vozy
  • Rallye
  • Ostatní
No Result
View All Result
  • HOME
  • Formule
  • Cestovní vozy
  • Rallye
  • Ostatní
No Result
View All Result
Motorsport Monday CZ
No Result
View All Result

Třináctý a jedenáctý čas, Michek na Dakaru zase prohání elitu. Blue army sílí

Na letošní Dakarské rallye je 22 motocyklových jezdců s tovární podporou Hondy, Yamahy, KTM nebo Husqvarny. Ti mají neomezené prostředky pro vývoj stroje a hlavně také v rámci testování či  přípravy. Přesto je s upravenou KTM významně nahání Martin Michek. V pondělí zajel jedenáctý čas, v úterý zase třináctý. „Jakékoliv umístění mezi nejlepší patnáctku je skvělé, top 10 je úžasná. Hlavně mě těší to, že na prvního jsem ztratil pět minut, což je minimum,“ tvrdil Michek z týmu ORION – Moto Racing Group, který se dostal v celkovém pořadí na 23. místo. Jeho týmový kolega Milan Engel je navíc na druhém místě v kategorii jezdců bez asistence.

Pracují s úplně jiným finančním budgetem, mají zcela odlišné možnosti pro tréninky. Přesto český tým opět šlape na paty mocným továrnám. Čím to? „Snažíme se vytěžit z minima maximum. Například v přípravě jsme najeli v minulém roce na dunách tisíc kilometrů, to konkurence tak desetitisíce. Máme své know-how také v nastavení motorky, i když víme, že v naší garáži vývoj továrních strojů nepřekonáme,“ dodal Michek, který obhajuje loňské 10. místo v celkovém pořadí.

Soupeři český tým ORION – MRG přezdívají „blue army.“ Nejenom kvůli barvám jejich závodní kombinézy a motorky, ale také díky odhodlanosti. „Hlavně tovární týmy vědí, že když udělají chybu, tak my toho využijeme. Jsme schopní zezadu zaútočit. Manažeři nás zdraví, přijdou k nám občas očíhnout naše motorky, určitě k nám mají za poslední roky větší respekt a všímají si nás,“ prohlásil Ervín Krajčovič, šéf českého týmu, který letos na Dakaru má svůj kamion na přepravu součástek a zcela nové zázemí. A také vůz v kategorii Classic s Martinem Čábelou a Olgou Lounovou.

Zároveň český tým přistupuje k aktuálním výsledkům shovívavě. „Je úžasný úspěch, kde se nyní pohybuje, jsme ale pořád na začátku, ve třetí etapě. Důležité pro Martina je, aby postupně smazával hodinovou ztrátu, kterou nabral zejména v prvním dni po bloudění,“ dodal Krajčovič, který si rovněž pochvaluje aktuální motorky. „Máme od fabriky KTM udělané pérování, měnili jsme také výfuk. Pohráli jsme si s motorem a s mapou, zvedli jsme otáčky. Motorka funguje dobře, nejsou žádné problémy. Ani nějak zásadně výkonnostně nezaostáváme na rychlosti, ačkoliv oproti továrnám jsme v tomto znevýhodnění.“

Právě v úterý byl na Dakaru spíše rovinatý profil etapy. „Byla to rychlá speciálka, která se mi líbila. V polovině to byl velký mazec, nicméně držel jsem se a snažil se makat co nejvíc. Tentokrát to bylo trošku písčitý, malinko tvrdší povrch mezi kameny. V závěru také s řečištěm. Jsem rád, že jsem v cíli,“ tvrdil Michek. „Pět minut odstup na nejrychlejšího je naprosto skvělé.“ Jeho týmový kolega Milan Engel zajel 41. čas a v celkovém pořadí drží 32. příčku. V kategorii jezdců bez asistence je však na druhém místě za Litevcem Gelazninkasem. „Myslím, že mám na to ho ale porazit. Určitě je to můj cíl,“ dodal Engel, kterému více vyhovují techničtější pasáže a duny. „Doufám, že toho bude v příštích dnech více.“

Předchozí článek

Mrazivý Dakar: Michek si od domorodce půjčil bundu, mokré duny vysilují

Další článek

Casale dosáhl etapového maxima, Macháčkovy mechanické schopnosti zachránily Dakar

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

reklama
reklama
reklama
reklama
  • HOME
  • Kontakt
  • Zásady cookies (EU)

Copyright © 2022 Motorsport Monday CZ, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • HOME
  • Kontakt
  • Zásady cookies (EU)

Copyright © 2022 Motorsport Monday CZ, All Rights Reserved

Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Nutné Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}