Bezpečnost jezdců především. Tímto směrem samozřejmě nejde jen Formule 1, ale i další série. Výjimkou není ani americká IndyCar. Firma PPG, která vyrábí například i kryty kokpitů bojových stíhaček, nově týmům dodá něco jako čelní sklo vyvinuté z pevného materiálu Opticor.
Zatímco Forumel 1 vsadí na Halo, v IndyCar se už za pár dní na okruhu ISM Speedway otestuje právě Opticor. Na svůj vůz si ho nasadí čtyřnásobný šampión Scott Dixon už ve čtvrtek. „Nemyslím si, že by to byla konečná verze. Ten proces bude dlouhá, ale výsledek by měl dávat smysl. Cíl je jasný, ochránit jezdce, to jediné je správné,“ má jasno jeden z hlavních představitelů IndyCar Jay Frye. „Čelní sklo“ by podle něj mělo také dobře vypadat a zapadnout do konceptu monopostů. Samozřejmostí je také fukčnost a stabilita za jakýchkoli podmínek.
Závodníci ho tak budou zkoušet za deště, v podvečer i ve dne či během slunečního svitu a za umělého osvětlení. Po dvou letech vývoje se tak už brzy ukáže, jestli byl zvolený postup správný a jak moc bude třeba novinku upravovat. Ochrana už má samozřejmě za sebou testy v aerodynamickém tunelu i na závodním simulátoru.
Foto: Facebook