Motorsport Monday CZ
  • HOME
  • Formule
  • Cestovní vozy
  • Rallye
  • Ostatní
No Result
View All Result
  • HOME
  • Formule
  • Cestovní vozy
  • Rallye
  • Ostatní
No Result
View All Result
Motorsport Monday CZ
No Result
View All Result

Vicky Piria: W-Series, to byla především show

Vittoria (Vicky) Piria, v Miláně narozená závodnice anglo-italského původu se v mezinárodním motorsportu poprvé výrazně objevila roku 2012. Startovala za špičkový tým Trident v šampionátu GP3. Mezi top10 se nikdy neumístila a jejím nejlepším závodem byla Monza, kde právě sahala po prvním bodíku, když ji zradila technika. V boxu Tridentu tehdy teklo hodně slz – Vicky asi věděla, že se tím v posledním závodě sezony její sen o velké kariéře právě rozpynul. Do GP3 se už nikdy nevrátila. Při putování gridem italského šampionátu GT v Mugellu jsem na ni letos znenadání opět narazil. Závodí v tomto šampionátu za malý tým Tsunami-Porsche. Po 10 letech jsme si tedy znovu popovídali o tom co bylo a co snad ještě bude.

RK: Když si vzpomenu na Tvou kariéru, tak vidím právě onu Monzu roku 2012, kdy jsi uplakaná zmizela v boxech. Vyvinul by se Tvůj sportovní osud jinak, kdyby jsi tehdy zabodovala?
VP: Někdy si kladu tuhle otázku také… Ale asi by ani to nepomohlo. Svět tehdy prostě nebyl připraven na děvčata v F2 nebo F1. A není to dodnes. Tehdy v GP3 jezdili i Alice Powell a Carmen Jorda – a kde jsou dnes..?

RK: Do GP3 jsi se již nevrátila. Co jsi jezdila pak?
VP: Další sezonu jsem startovala v Euro F3 Open, kde se mi dařilo a často jsem dojela na bodech. Skončila jsem mezi top10. Pak jsem to zkusila i v USA. Jezdila jsem formuli Pro-Mazda. Po čtyřech závodech ale firma mého sponzora bankrotovala a byl konec. Pak jsem 5 let skutečně nezávodila vůbec.

RK: Před třemi lety jsi se objevila v novém projektu W-Series, formule pro děvčata…
VP: Splnila jsem jejich výběrová kritéria, tak jsem to na dvě sezony ráda vzala. Všechno tam zaplatili, tak proč ne?

RK: Teď už i W-Series zanikla, co si o tom projektu myslíš?
VP: Z čistě egoistického hlediska to pro mě byl dar z nebes. V první sezoně jsem skončila celkově 9., nejlépe 5. v Misanu. V zásadě je takové závodění děvčat mezi sebou ale na nic. Byla to především show. A dnes je vidět, že nikam nevedla…

RK: V čem vidíš základní zlom Tvé kariéry? Kde byla rozhodující chyba?
VP: Asi jsem měla dříve vsadit na vozy GT a nezkoušet to tak zarputile ve formulích… Mohu to poradit i jiným holkám, která se trápí s monoposty.

RK: Proč je dle Tvého názoru ve špičkovém sportu tak málo děvčat?
VP: To máš pravdu – podívej se třeba na náš šampionát GT, je tu 35 aut se dvěma jezdci a jsem tu jediná žena! Myslím, že to má především fyzické důvody. Za mých časů ve formulích to ještě šlo, se zavedení systému Halo má ale jezdec méně místa k pohybu a řídit závodní auto je proto fyzicky ještě těžší. Zde by měla FIA pomoci děvčatům – na fyzickém sektoru. Je nás tak málo a proto je i pravděpodobnost našeho úspěchu o to menší. No a to zase odrazuje sponzory. Ohledně sponsoringu se toho vůbec hodně změnilo. Mám například jednoho sponzora, který vůbec nestojí o to, být zviditelněn na autě. Chce hlavně, abych byla hodně aktivní na sociálních sítích!

RK: Letošní rok je jaksi Tvým druhým útokem na vekou kariéru?
VP: Ano, absolvovala jsem kompletní sezonu národního šampionátu GT a Mugello bylo zdařilým zakončením sezony. S kolegou Vitem Postiglionem jsme na Porsche 991 GT3 dojeli celkově dvakrát 15. a v neděli třetí ve třídě. Myslím, že jsem si tím vybudovala dobrý základ pro jednání ohledně ročníku 2023. Mým cílem je, stát se špičkovým jezdcem GT.    

Text a foto: Roman Klemm

Předchozí článek

Zemřel Mauro Forghieri. Jeden z nejvlivnějších konstruktérů dějin automobilového sportu

Další článek

Thajský jezdec F4 Nandhavud Bihirombhakdi: Příští rok budu pod ohromným tlakem

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

reklama
reklama
reklama
reklama
  • HOME
  • Kontakt
  • Zásady cookies (EU)

Copyright © 2022 Motorsport Monday CZ, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • HOME
  • Kontakt
  • Zásady cookies (EU)

Copyright © 2022 Motorsport Monday CZ, All Rights Reserved

Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Nutné Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}