Vygumováno za Safety Carem: Tak se jelo na Red Bull-Ringu

Víkend v Rakousku si budou protagonisté Formule 2 pamatovat mimo jiné ze dvou důvodů: Technický štáb FIA-F2 šel do kolen a veřejně připustil, na co si někteří piloti již od prvních testů stěžovali: s novou Dallarou-F2 se prostě nedá bezpečně odstartovat.

Souhra spojky a motoru je i po několika testech a opakovaných slibech zodpovědných techniků ohledně vylepšení ještě pořád tak bídná, že je loterií, zda se vůz po startu rozjede, či ne. Než došlo ke katastrofě á-la Pironi-Paletti z roku 1982, FIA musela reagovat a pro Spielberg (a asi i pro zbytek sezony) předepsala druhé nejvyšší monopostové sérii světa starty za Pace-Carem. Jaká to katastrofa pro sport…

Druhým výrazným jevem na okruhu v pohoří Tauern byla gigantická spotřeba pneumatik vozů F2. Politika zodpovědných míří perverzním směrem, který diktuje použití pneumatik, které prostě neodpovídají výkonu vozu. Vychováváme si tak generaci závodníků, mezi kterou se neprosadí ten nejstatečnější nebo nejrychlejší – ale jezdec, který má nejvíce citu pro životnost svých čtyř gumových válců.

Ale dost lamentování. Suma sumárum předvedla F2 opět pěkný sport, jak má tato story dokumantovat…

Text a foto: Roman Klemm

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *