Motorsport Monday CZ
  • HOME
  • Formule
  • Cestovní vozy
  • Rallye
  • Ostatní
No Result
View All Result
  • HOME
  • Formule
  • Cestovní vozy
  • Rallye
  • Ostatní
No Result
View All Result
Motorsport Monday CZ
No Result
View All Result

Rozhovor se sportovním manažerem stáje Scuderia Trident, Giacomem Riccim: Talent v kokpitu, talent na zídce boxů

Sedmatřicetiletý Ital Giacomo Ricci je v paddocku F2 unikátem. Je tomu právě 13 let, co v Budapešti vyhrál svůj poslední profesionální závod – sprint Formule 2 (tehdy GP2)! Když poznal, že jeho kariéra za volantem dál nepovede, tak přestoupil do managementu a již několik let s úspěchem vede Milánskou organizaci Trident. Když jsem ho zde roku 2010 fotil s vítěznou trofejí, kterou na chvilku půjčil mému synovi, tak ještě netušil, že se v takovém autě právě svezl naposledy  (kariéru v monopostech tedy ukončil podobně, jako Josef Král triumfem) – hodilo se tedy, popovídat si o jeho osudech právě zde na Hungaroringu…

Pokud si dobře pamatuji, tak existoval špičkový italský motocyklista Fausto Ricci. Máš s ním něco společného?

Ne, z motorsportové rodiny ale jsem. Táta byl vášnivý závodník a jezdil jak okruhy s vozy GT, tak i rallye. Měl například Lancii Stratos a Delta.

Ty jsi šel poměrně klasickou cestou přes motokáry, F-BMW, F-Renault… Jak se ale přihodilo, že jsi jako Ital jezdil německý šampionát ADAC-F-BMW?

To rozhodl táta. Chtěl měl vyrvat z mé „comfort zone“ v Itálii a naučit mě, jak se otrkat v cizím prostředí. Na F-BMW vzpomínám rád. Byli tam tehdy výborní jezdci, například Timo Glock a Christian Klien.

Jak jste motorsport financovali?

Táta byl lékař a tenkrát to proto přeci ještě šlo z vlastní kapsy. Tedy až do F3000. Tam jsem pro sezony 2005 a 2006 našel sponzora a stal se roku 2006 „italským“ mistrem. Dál to ale nějak nešlo.

Nasměroval jsi tedy kariéru do USA…

Ano, v tom ohledu mi moc pomohl bývalý jezdec F1 Max Papis, kterého dobře znám. Stáj Indeck Forsythe tehdy organizovala výběrový test pro Formuli Atlantic. Chtěli nasadit 4 auta a dvě z nich pro nejlepší jezdce toho testu. A prosadil jsem se! Jenže pak přeci jen něco neklaplo s jejich mecenášem a tak Forsythe nasadil  jen dva vozy zaplacené Red Bullem… Formuli Atlantic jsem tedy jel za menší tým Erica Bachelaerta jménem Conquest.

Byl jsem opravdu připraven a ochoten začít kariéru v USA a jít směrem Indianapolisu. Jenže se jednalo právě o časy, kdy série ChampCar kolabovala a s ní i F-Atlantic. Naše investované peníze byly fuč.    

Objevil jsi se tedy zase tady u nás…

Vrátil jsem se do Evropy, kde jsem bral i příležitostné starty. Jednou takovou příležitostí bylo angažmá v týmu DPR GP2, který právě převzal pan Herckt. Znal jsem ho a jeho syna už z F-Renault. Měl o mě velké mínění a zavolal mi. Moc mi věřil, mým úkolem ale bylo především pomoci Michaelovi. Myslím, že jsem odvedl dobrou práci a jejím vyvrcholením bylo právě to vítězství na Hungaroringu. Vůbec jsem tehdy netestoval, prostě mi zavolali, když mě potřebovali a já do toho auta skočil.

Věděl jsi tehdy v Budapešti, že to byl právě Tvůj poslední velký závod?

Vůbec ne. Vždycky mě zavolali krátce před víkendem – a potom už nezavolali. 2-3 roky jsem ještě jezdil, co se dalo. Roku 2013 jsem byl členem továrního týmu Peugeot-Italia při 24h na Nürburgringu. Z toho se ale nedalo žít. K tomu onemocněl táta…

Tak tedy Tvá druhá kariéra…

Pomáhal jsem tenkrát jako manažer jednomu malému týmu v AutoGP. To byl začátek. Rozhodující ale bylo, že mi zavolal majitel stáje Trident, pan Maurizio Salvadori (úspěšný promotér v pop-music). Jeho tým se tehdy nacházel v dost špatném stavu a rozhodl se, pro jakýsi nový začátek: nový personál ve spojení s ohromnými investicemi. Jsem od té doby zodpovědný za chod Formule 2 a také Formule 3. A jsem se svou prací spokojen. S F3 jsem tam, kde být chceme a Bortoleto bojuje o titul. F2 ještě potřebuje čas…

Jak je možné, že má Trident mezi F2 a F3 takový rozdíl výkonnosti?

Ve Formuli 2 hrají zkušenosti ohledně nastavení vozu mnohem větší roli. A naši jezdci letos ještě zkušenosti sbírají…

Z toho důvodu si asi přeješ pro 2024 nezměněnou jezdeckou sestavu?

Teoreticky ano. V praxi to ale vypadá tak, že se Novalak vydá asi úplně jiným směrem a co bude dělat Staněk ještě nevíme.

Co by jsi na celkovém pojetí organizace F2/F3 vylepšil nebo změnil?

V motorsportu to bude vždy tak, že jezdci musejí sehnat velké peníze. S tím nic neuděláš. Naším problémem je, že jsme tady v našem paddocku jaksi odstrčeni a zájem médií by mohl být větší. Vydal bych se proto po vzoru MotoGP: Garantovaný postup úspěšných jezdců do vyšší třídy. A k tomu jeden paddock pro všechny od Formule 1 až po F3. Sponzoři by měli lepší viditelnost a fandové lepší přehled.

Po své sportovní kariéře se tedy ohlížíš jaksi s bolestí, nebo s úsměvem?

Naprosto s úsměvem. Do F1 nebo Indy500 jsem se sice nedostal, ve svém nitru ale najisto vím, že jsem vždy dal to nejlepší – a že jsem byl opravdu dobrý. S tím, čeho jsem dosáhl jsem pro sebe spokojen.

Vidíš se jednoho dne jako manažer ve Formuli 1?

Nevím, možná… Aktuálně má pro mě ale absolutní přednost úspěch Tridentu.

Text a foto: Roman Klemm

Předchozí článek

Nedělní zlatý pohár Formule 2 ve Spa patří Doohanovi, body pro Staňka

Další článek

Bergrennrevival-Bad Mühllacken: Objevení starého dobrého světa racingu

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

reklama
reklama
reklama
reklama
  • HOME
  • Kontakt
  • Zásady cookies (EU)

Copyright © 2022 Motorsport Monday CZ, All Rights Reserved

No Result
View All Result
  • HOME
  • Kontakt
  • Zásady cookies (EU)

Copyright © 2022 Motorsport Monday CZ, All Rights Reserved

Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Nutné Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}