Sobotní závod Formule 2 v Silverstone se na špičce stal čistě britskou záležitostí. V boji o vítězství mezi Anglo-Thajcem Alexandrem Albonem a Britem Georgem Russellem nakonec rozhodla Russellova nepovedená zastávka v boxech. Albon se těšil nejen z triumfu před domácím publikem, ale i ze znovu oživlé naděje na titul.
Výborně se opět předvedli i jezdci Antonína Charouze: Antono Fuoco zaznamenal pro historicky první českou stáj v šampionátu další umístění „na bedně“ a i Louis Delétraz si dojel pro velké body díky čtvrté příčce.
Kvalifikace
Při tiskové konferenci ve Spielbergu před týdnem si junior Mercedesu George Russell vylil srdce: „Začátkem sezony jste si všichni mysleli, že Lando Norris je jediným jezdcem ve Formuli 2 s výjimečným talentem. Doufám, že jste teď jiného názoru.“ Kdo po jeho triumfu ve Spielbergu pořád ještě jiného názoru nebyl, ten měl v Silverstone o čem přemýšlet: Vytáhlý hubeňour s vyvalenýma očima byl nejen nejrychlejší v rámci volného sobotního tréninku, večer si pak navíc zajistil i pole-position. Po Le Castelletu a Spielbergu třetí za sebou!
Prosadil se přitom o 76 tisícin před Alexandrem Albonem (DAMS) a v Anglii výborně šlapajícími vozy týmu Antonína Charouze. Pro jezdce české stáje Antonia Fuoca a Louise Delétraze to znamenalo slibná startovní místa ve druhé řadě. Zbytek top10 vytvořili jezdi Trevora Carlina Sergio Sette-Camara s Landem Norrisem, Arjun Maini (Trident) s Arťjomem Markelovem (Russian Time) a Luca Ghiotto (Campos) s Maxi Güntherem (Arden).
Sobotní hlavní závod
Startovalo se opět za Safety Carem a na čele závodu to tedy nepřineslo změnu pořadí. Russell se vrátil z prvního kola první před Albonem, Fuocem, Deletrazem, Sette-Camarou a Norrisem. Jen Markelov se dokázal posunout na 7. místo před Mainiho, Ind si ovšem již ve 4. kole svou pozici vybojoval nazpět. Rozjetý Maini o dvě kola později dokonce dokázal předjet i Norrise.
Po šesti kolech zavítala vedoucí trojice k výměně pneumatik do boxů, přičemž selhalo nářadí jinak tak perfektně fungující stáje ART. Russellova zastávka trvala o 2s déle a vedení proto převzal Albon. Pro polemana mělo být hůře: Při celé nepovedené akci ještě překročil povolenou rychlost v boxové uličce a byl penalizován 5 trestnými sekundami. Pro Charouzovo jezdce to znamenalo, že jeli o místa na stupínku vítězů. Ještě více času ztratil v boxech Norris. Junior McLarenu se propadl až na chvost pole.
Táhlé zatáčky tradičního britského okruhu a i jeho pomalý nový komplex jsou ve spojení s nepovedenu aerodynamikou nové Dallary-F2 receptem na zdlouhavé „husí pochody“. A přesně tak se závod na čas vyvíjel. Po polovině ze stanovených 29 kol vedl pořád ještě Albon těsně před Russellem, ten s sebou ovšem vlekl zmíněných 5s penalty. Fuoco s Deletrazem nedokázali tempo vedoucí dvojice držet a byli o 8s pozadu. Na rudé vozy se ovšem tlačili Sette-Camara, Ghiotto, de Vries a Markelov.
Rozhodující otázkou zase jednou bylo: „Kdo si dokázal rozvrhnout životnost pneumatik nejlépe?“ 11 kol před cílem za sebou neudržel Delétraz Sette-Camaru a Brazilec poté rychle dotahoval i třetího Fuoca. O 3 kola později již byl v Italově závětří. Po chvíli ovšem musel povolit a důvod se ukázal brzy: Exploze Brazilcova motoru s následující ohýnkem.
Albon si dojel pro neohrožené vítězství, smolař Russell se spokojil s druhým místem a Fuoco s přehledem zaznamenal další dojezd mezi prvními třemi pro český tým F2. Závěrem se bojovalo hlavně o 4. pozici: Povedenou akcí v posledním kole proti Ghiottovi si ji zajistil druhý Charouzův jezdec Delétraz.
Výsledek sobotního závodu F2 v Silverstone:
- Alexander Albon, DAMS
- George Russell, ART
- Antonio Fuoco, Charouz
- Louis Deletraz, Charouz
- Luca Ghiotto, Campos
- Arťjom Markelov, Russian Time
- Nyck de Vries, Prema
- Maxi Günther, Arden
- Ralph Boschung, MP
- Lando Norris, Carlin
Text a foto: Roman Klemm